هشت هزار نفر مبتلا به دیابت و فشار خون در چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت:بر اساس طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون ۶ هزار و ۴۳ نفر مبتلا به پرفشاری خون و ۲ هزار و ۸۱۳ بیمار مبتلا به دیابت در استان شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا، علی احمدی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان از مشارکت ۸۴ درصدی مردم این استان در طرح بسیج ملی غربالگری دیابت و فشارخون خبر داد و گفت: این در حالی است که میانگین کشوری غربالگری ۴۵ درصد است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری جزو چهار استان برتر کشور در طرح غربالگری فشار خون و دیابت است، تصریح کرد: مردم استان تا ۱۵ دی فرصت دارند که در این پویش که فاز نخست پویش سلامت خانواده در کشور به شمار می‌رود، شرکت کنند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در خصوص اقدامات استان در خصوص آگاهی‌بخشی بیماری‌های نوپدید نظیر HIV نیز گفت: بنا بر ارزیابی کارشناسانی از صندوق بین‌المللی سازمان ملل متحد که به تازگی به استان سفر کرده بودند و نتیجه این بازرسی‌ها ۲ روز گذشته به استان ابلاغ شد، نتایج ارزیابی‌ها مثبت بوده و اقدامات استان موفقیت‌آمیز اعلام شده است.

احمدی در خصوص تعهد بنیاد مسکن در خصوص احداث ساختمان مرکز جامع خدمات سلامت در روستای چنارمحمودی لردگان نیز تصریح کرد: این ساختمان هنوز در مرحله سفت‌کاری دارد و این در حالیست که احداث سریع‌تر مرکز از ضروریات منطقه به شمارمی‌رود.

هشت هزار نفر مبتلا به دیابت و فشار خون در چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند

ابلاغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرحهای کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری از ابلاغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این اعتبار ۵۰ درصد اعتبار پیش‌بینی شده برای امسال است.

شهرام خواجوی در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی این استان افزود: دستگاه‌هایی که این اعتبار را در محل خود هزینه کنند و عملکرد مناسبی داشته باشند نیمی دیگر از اعتبارات نیز بزودی به آنها ابلاغ می شود.

وی دامه داد: اعتبارات ابلاغی باید تا آخر اسفند هزینه شود و گزارش آن در اختیار دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با دقت نظارت کنند تا اعتبار تخصیص یافته به دستگاه مربوطه در محل خود هزینه و از تصمیمات سلیقه‌ای پرهیز شود.

خواجوی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای ماه‌های پایانی سال نیز تصریح کرد: برگزاری ویژه‌برنامه روز استان، برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی، تجلیل از مفاخر استان و برگزاری پیاده‌روی بخشی از این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، در این نشست گزارشی از وضعیت شیوع آسیب‌های اجتماعی در شهرستان فارسان و عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی در خصوص کاهش و مقابله با آسیب‌های اجرایی ارائه شد.

کارگروه اجتماعی و فرهنگی در استان‌ها دارای چهار کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha