نخستین عمل جراحی پیشرفته آپاندیس به روش لاپاراسکوپی در خوی انجام شد

ارومیه- ایرنا- رییس مرکز آموزشی و درمانی آیت الله خویی گفت: نخستین عمل جراحی آپاندکتومی (آپاندیس) به روش لاپاراسکوپی در خوی انجام شد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد ارزنلو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این عمل جراحی توسط دکتر امین حسین‌نژاد متخصص جراحی عمومی و تیم بیمارستان آیت الله خویی بر روی بیمار جوان با موفقیت انجام شد.

وی با بیان اینکه این عمل جراحی با استفاده از دستگاه لاپاراسکوپی در کمترین زمان با موفقیت انجام شد، اضافه کرد: از این پس امکان ارائه خدمات جراحی به بیماران شمال استان با روش لیرزی در این بیمارستان توسط کارشناسان وجود خواهد داشت.

رییس بیمارستان آیت الله خویی این بیمارستان را بزرگترین مرکز درمانی و تشخیصی در رشته‌های جراحی داخلی، مغز و اعصاب و رشته‌های فوق تخصصی در شمال استان دانست و اظهار کرد: از امسال استفاده از تکنولوژی و روش‌های نوین در اعمال جراحی با استفاده از نیروهای متخصص این مرکز در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر ارزنلو انجام عمل جراحی آپاندوکتومی لاپاراسکوپی را اولین گام در جهت استفاده از شیوه‌های نوین اعمال جراحی در خوی دانست و یادآور شد: کاهش درد پس از جراحی، کاهش خطر عفونت زخم پس از جراحی، کوتاهی دوران نقاهت و بستری بیمار و بازگشت سریع بیمار به فعالیت‌های طبیعی خود از مهمترین مزایای این اعمال جراحی است.

به گزارش ایرنا، این عمل جراحی با استفاده از ظرفیت‌های خود مرکز آموزشی درمانی آیت الله خویی و کاملا به صورت بومی انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha