۷ دی ۱۴۰۲، ۸:۴۳
کد خبر: 85335754
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آیین تشییع پیکر مطهر سردار شهید سیدرضی برگزار شد

تهران-ایرنا- آیین تشییع پیکر پاک سردار شهید سیدرضی موسوی با حضور پرشور مردم قدرشناس پایتخت و برخی از مسئولان در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی ایرنا، آیین تشییع پیکر مطهر شهید سید رضی موسوی صبح امروز پنجشنبه با حضور خیل عظیم و پرشور مردم همیشه در صحنه، غیور و شهیدپرور در میدان آیینی امام حسین(ع) تهران با تلاوت قرآن کریم و بعد از آن با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. 

شرکت‌کنندگان در این مراسم با در دست داشتن پلاکاردهای از شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید رضی موسوی شعارهای چون «لبیک یا حسین »، «مرگ بر صهیونیست»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر آمریکا» ، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «حیدر ، حیدر»، «هرکه با آل علی در افتاد ور افتاد» سر می‌دادند.

تشییع کنندگان همچنین پرچم‌های زردرنگی تحت عنوان «حریفتم» در دست داشتند. همچنین در تصاویری که شهید حاج قاسم و شهید سیدرضی موسوی در کنار هم حضور داشتند عباراتی چون هم‌رفیق و شهیدان راه قدس درج شده بود.

ادامه این مراسم مداح اهل بیت حاج مهدی رسولی مرثیه سرایی کرد و بعد از آن سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و زینب سلیمانی دختر حاج قاسم سلیمانی به سخنرانی پرداختند.

تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی این مراسم را پوشش خبری و تصویری داده‌اند.

هواپیمای حامل پیکر شهید مدافع حرم سردار شهید سید رضی موسوی مستشار ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که چهارم دی در حمله رژیم غاصب صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید، روز گذشته در تهران به زمین نشست و در معراج ‎الشهدا بر دستان مردم شهیدپرور تهران تشییع شد.

پیکر این شهید پیش از انتقال به تهران در شهر نجف اشرف و در بارگاه ملکوتی حضرت علی(ع) تشییع شده بود.

پیکر شهید سیدرضی امروز پنجشنبه بعد از تشییع در میدان آیینی امام حسین(ع) در امامزاده صالح(ع) تجریش به خاک سپرده خواهد شد.

سردار سیدرضی موسوی از مستشاران باسابقه سپاه روز دوشنبه چهارم دی ۱۴۰۲ در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید.

وی از مستشاران قدیمی نیروی قدس سپاه در سوریه و یار و همراه حاج قاسم سلیمانی بود که در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه فعالیت داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(پنج‌شنبه) با حضور در کنار پیکر سردار شهید سید رضی موسوی و قرائت فاتحه، بر پیکر آن شهید سرافراز نماز اقامه کردند.

رهبر انقلاب با تسلیت به خانواده شهید و قدردانی از جهاد خستگی ناپذیر شهید سیدرضی موسوی برای این شهید همنشینی با اوصیاء و اولیاء الهی و علو درجات مسئلت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha