برق پایدار هدیه دولت کار و کرامت به مشترکان ایلامی

ایلام - ایرنا - برق یکی از اساسی ترین حامل های انرژی است که چرخه تمام صنایع و زندگی روزمره افراد به وجود آن وابستگی مستقیم دارد.

به گزارش ایرنا، هنوز از یادها نرفته است قطعی های مکرر و چندساعته برق و بدون برنامه و اطلاع قبلی که در سال های پایانی دهه ۹۰ رخ می داد و این موضوع مردم، واحدهای صنفی و صنعتگران را کلافه کرده بود.

اما واقعیت این است از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم قطعی های برق به حداقل ممکن رسیده و مشترکان خانگی تابستان های آزاردهنده را با نعمت برق سپری کردند و واحدهای صنعتی نیز با کمترین قطعی برق و طبق جدول زمان بندی اعلام شده به فعالیت پایدار و دائمی خود اشتغال دارند.

مدیریت درست در توزیع برق و اطلاع رسانی به مشترکان خانگی، تجاری و صنعتی باعث شد تا استفاده از این حامل انرژی پرمصرف درست و هدایت شده مدیریت شود.

با وجود ناترازی و رشد مصرف برق در فصل تابستان امسال در کشور و ایلام، شرکت توزیع نیروی برق استان با حرکت در مسیر بهینه سازی، تولید پراکنده، نیروگاه های خورشیدی، هوشمندسازی و توسعه و اصلاح شبکه، تا حد ممکن رسالت خطیر خود را در تامین برق پایدار به سرانجام رساند.

شرکت توزیع برق استان در ایام اربعین جهت رفاه حال زائران و خادمان نیز اقدام به تامین روشنایی ایستگاه های صلواتی و موکب ها، پارکینگ های بزرگ یک و ۲ اربعین، تامین روشنایی پایانه مسافربری برکت و پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی کرد.

در یک نگاه کلی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام دارای ۲۶۶ هزار مشترک بوده و شبکه برق آن شامل ۲ هزار و ۷۴۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، پنج هزار و ۱۷۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۶ هزار و ۹۷۲ دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت یک هزار و ۹۰ مگاوات آمپر است.

به اذعان کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام، با نگاهی به شاخص های عمده شرکت برق از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون شاهد کاهش چشمگیر تلفات انرژی، پایداری بیشتر شبکه و در بخش ها هستیم به گونه ای که درصد تلفات (نقطه به نقطه) از ۱۱.۹۹ به ۹.۹۴ درصد، درصد وصول جاری از ۸۵.۵ به ۹۴.۱ درصد، خاموشی به ازای هر مشترک در سال (نقطه به نقطه) از ۴۷۰ دقیقه به ۳۴۲ دقیقه و درصد شبکه کابل خودنگهدار از ۷۵.۳ درصد به ۹۱.۶ درصد رسیده است.

در مطلب ذیل "ولی اله ناصری" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گوشه ای از عملکرد این شرکت در دولت سیزدهم را به اختصار بیان کرده است:

برق پایدار هدیه دولت کار و کرامت به مشترکان ایلامی

توسعه و اصلاح شبکه تامین برق متقاضیان جدید مانند توسعه شبکه و توسعه فیدرو، اصلاح و بهینه سازی شبکه، کاهش تلفات از جمله تبدیل شبکه سیمی فشار ضعیف به کابل خودنگهدار و تعویض کنتور، ساختمان و نقلیه با اعتبار هزینه شده ۴ چهار هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال با احجام فیزیکی ۲۵۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۵۴۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۶۷۴ دستگاه پست توزیع هوایی اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

برق روستایی و عشایری شامل تأمین برق روستاهای فاقد برق و بهسازی شبکه برق روستایی داخل و خارج از روستاها، تأمین برق خانوارهای عشایری و هشت روستای فاقد برق در شهرستان های مختلف استان با پراکندگی های خاص با اعتبار هزینه شده ۷۳ میلیارد ریال که این مناطق از نعمت برق پایدار بهره مند شدند.

بهسازی شبکه برق داخل روستاها در مجموع ۱۶۱ روستا با اعتبار یک هزار میلیارد ریال و همچنین بهسازی شبکه برق روستایی خارج از روستاها با حجم کار شده شامل۸۱ کیلومتر با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در شهرستان های دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر صورت گرفته است.

تأمین برق خانوارهای عشایری شامل ۸۵۰ خانوار با اعتبار هزینه شده ۹۶ میلیارد ریال که طبق برنامه تا پایان سال، ۴۰۰ خانوار دیگر نیز به تعداد فوق اضافه می شود.

تولید پراکنده نیروگاه های خورشیدی انشعابی که در این حوزه تاکنون ۹۴ نیروگاه احداث شده و ۲۵۰ نیروگاه دیگر نیز در حال احداث و در مجموع ۵۲۶ قرارداد خرید تضمینی انرژی امضا شده است.

برای روشنایی معابر عمومی استفاده از چراغ های LED در کلیه طرح های توسعه، اصلاح پنج هزار دستگاه چراغ در معابر ایلام و مهران و عقد موافقتنامه با سرمایه گذاری جهت تعویض ۴۰ هزار دستگاه چراغ از محل بهینه سازی مصرف انرژی در راستای توسعه و اصلاح روشنایی معابر انجام گرفته است.

در راستای هوشمندسازی همه مشترکان کشاورزی، اداری، صنعتی خارج از شهرک ها، نصب ۶ هزار کنتور هوشمند قابل قطع از راه دور، نصب ۲۵ دستگاه سکسیونر موتوردار و راه اندازی مرکز دیسپاچینگ ناحیه جنوب استان از اقدامات این حوزه است که در نهایت ضمن صرفه جویی در هزینه ها، زمینه تامین پایداری شبکه را فراهم کرده اند.

در خدمات رسانی های ویژه اربعین که شامل طرح های تأمین برق موکب ها و سرویس های بهداشتی با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال، تأمین برق آب سردکن ها با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال، توسعه و اصلاح و افزایش پایداری شبکه با اعتبار ۴۹۸ میلیارد ریال، توسعه و اصلاح شبکه روشنایی با اعتبار ۷۲۸ میلیارد ریال، تأمین برق مراکز امنیتی و نظامی و بهداشتی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، تأمین برق مراکز فرهنگی و رفاهی با اعتبار ۷۸ میلیارد ریال و سایر پروژه ها با اعتبار ۸۳ میلیارد ریال که در مجموع یک هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال در این راستا هزینه شده است.

از دیگر پروژه های اجرا شده در اربعین، تهیه ۱۰ دستگاه دیزل ژنراتور سیار، سه دستگاه برج نوری سیار و یک دستگاه ترانسفورماتور سیار، اعزام و تجهیز ۶۰ اکیپ اتفاقات و عملیات در شهرستان مهران، اعزام و تجهیز ۲۱ اکیپ اتفاقات و عملیات در سایر شهرستان های مسیر حرکت زوار با ۴۷۳ نفر همکار شاغل در بخش خدمات رسانی به شمار می رود.

#پیشرفت_ایران
#پیشرفت_ایلام
#جام_امید
#ایرنا_ایلام
#تیم_خبری_شهید_محمود_صارمی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha