۸ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 85335872
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کره جنوبی ناوگان هوایی نظامی خود را بروز رسانی می‌کند

تهران-ایرنا- در پی افزایش تنش در شبه جزیه کره، مقامات کره جنوبی تصمیم گرفتند ناوگان هوایی نظامی خود را با جدیدترین جنگنده‌های غربی بروز رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از سازمان تامین تسلیحات دولتی این کشور اعلام کرد که مقامات دفاعی کره جنوبی امروز (جمعه هشتم دی) طرحی را برای خرید بالگردهای دریایی جدید از خارج از کشور به منظور جایگزینی ناوگان بالگردهای قدیمی نیروی دریایی تصویب کردند.

بر اساس این گزارش، کمیته «دستاوردهای دفاعی» و «کمیته ارتقای پروژه دفاعی» وزارت دفاع کره جنوبی امروز این پروژه ۲.۲۳ میلیارد دلاری را برای جایگزینی بالگردهای قدیمی (Lynx) از سال سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۲ تایید کردند.

این وزارتخانه پیش‌بینی کرد این بالگردهای جدید که دارای قابلیت‌های ضد زیردریایی و کشتی‌های ضد سطحی هستند، بتوانند در مواجعه با موشک‌های بالستیک زیردریایی کره شمالی موثر باشند.

یکی از مسوولین وزارت دفاع کره جنوبی در این خصوص گفت: بالگرد «MH-۶۰R» شرکت هوافضای آمریکا لاکهید مارتین و بالگرد «NH-۹۰» شرکت صنایع بالگرد سازی فرانسه، جز نامزدهای این پروژه هستند.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد که این وزارتخانه همچنین یک برنامه راهبردی اساسی برای ارتقای موشک‌های هوا به‌هوای کوتاه برد در جهت تجهیز کرد جت جنگنده KF-۲۱ خود دارد.

قرار است این پروژه دفاعی ۵۹۱.۹ میلیارد وونی که از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۵ در جهت توسعه موشک هوا به هوا برای جنگنده‌های KF-۲۱ انجام می‌شود، اولین سری تحویل موشک‌های آن به نیروی هوایی از سال ۲۰۲۶ آغاز شود.

طبق این گزارش، همچنین یک طرح اساسی به ارزش ۷۴۰ میلیارد وون برای خرید بالگردهای فرماندهی جدید از کشورهای خارجی از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ و یک طرح توسعه اساسی ۸۹۰ میلیارد وون برای بهبود قابلیت‌های بالگردهای عملیات ویژه UH-۶۰ و HH-۶۰ ارتش از سال آینده تا سال۲۰۳۰ آینده تصویب شد.

براساس این گزارش، در پی افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره، مقامات وزارت دفاع کره جنوبی در تلاش هستند تا آمادگی دفاعی خود از طریق بروز رسانی تجهیزات نظامی برای هرگونه حمله به خاک این کشور حفظ کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha