استاندار اردبیل: برنامه جامع توسعه شهرستان گرمی آماده شود

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل از مسئولان گرمی مغان خواست با همفکری نخبگان و جمع‌بندی ایده‌های روشن صاحب نظران، برنامه توسعه همه جانبه این شهرستان را تدوین و به استانداری این استان ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حامد عاملی شامگاه چهارشنبه بعد از یک روز بررسی و بازدید از طرح‌های عمرانی در حال اجرا و وضعیت شهرها و روستاهای گرمی مغان، در اجتماع نخبگان، معتمدان و مسوولان در دانشگاه پیام نور این شهرستان، اظهار کرد: از فرماندار و مسوولان این شهرستان می‌خواهم ظرف یک ماه برنامه راهبردی و جامع توسعه این شهرستان را آماده کنند تا طی نشستی در گرمی، راهکارهای اجرایی آن را بررسی و تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد: استانداری اردبیل برنامه‌هایی برای توسعه همه شهرستانها دارد و برنامه جامع توسعه گرمی مغان نیز با لحاظ برنامه استانداری می‌تواند در پیشرفت همه جانبه و رفع مشکلات این شهرستان موثر واقع شود.

استاندار اردبیل افزود: این سومین سفر من به گرمی مغان است و بعد از سفر به دو شهرستان دیگر، سومین دور سفرهای من و مدیران دستگاه‌های اداری به همه شهرستان‌های استان برای بررسی مشکلات، موانع و تصمیم‌گیری جهت رفع آنها به پایان می‌رسد.

عاملی گفت: تصمیم‌ها و صورتجلسه‌های سفرهای شهرستانی مبنای تصمیم گیری‌های معاونان من و فرمانداران شهرستانها قرار می‌گیرد و بسیار کارساز است.

تکمیل آبرسانی به بخش موران گرمی تا تیرماه سال آینده

استاندار اردبیل گفت: آبرسانی به ۶۴ روستای بخش موران شهرستان گرمی مغان از لحاظ اعتباری دچار مشکل شده بود و خوشبختانه به تازگی اعتباری برای آن تامین شده است و تلاش می‌کنیم تا تیر ماه سال آینده این پروژه بزرگ را به سرانجام برسانیم.

عاملی افزود: شبکه فاضلاب شهر گرمی و شهرک ولیعصر (عج) به زودی با انتخاب پیمانکار وارد مرحله اجرا خواهد شد و طرح‌های پایاب سد گیلارلو گرمی نیز تا پایان شهریور ماه سال آینده اجرا خواهد شد و مطالعه کانال آب آور به گیلارلو نیز در حال انجام است.

پی سازی ۲۲۹ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در حال احداث است

استاندار اردبیل گفت: پی سازی ۲۲۹ واحد مسکونی در مناطق سیلزده گرمی مغان در حال اجراست و تاکنون به این منظور هزار میلیارد ریال هزینه شده است و دولت برای آسیب دیدگان در سیلاب، تسهیلات ارزان قیمت نیز پرداخت می‌کند.

عاملی اظهار کرد: برای احداث خانه‌های شخصی ساز در گرمی مجوز واحد ویلایی نیز صادر می‌شود و در سطح استان عملیات احداث ۳۰ هزار واحد مسکن را در قالب نهضت ملی مسکن آغاز کرده ایم و این مقدار ساخت و ساز مسکن دولتی در این استان بی سابقه است.

وی افزود: محدودیت زمین در شهر گرمی و ضرورت توسعه به سوی شهرک ولیعصر (عج) از مطالبات مردم در سفر امروز بود و این را از قبل پیگیر بودیم اما جهاد کشاورزی به علت مرغوبیت اراضی حدفاصل شهر گرمی و شهرک یاد شده، با تغییر کاربری آن اراضی مخالف است اما این مطالبه مردم را بار دیگر با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل همچنین با اشاره به درخواست مردم و مسوولان گرمی مغان در خصوص واگذاری ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری به دانشکده دامپزشکی، در این خصوص قول داد موضوع را پیگیری کند.

انتخابات برای استان سرنوشت ساز است

استاندار اردبیل با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه امسال، گفت: انتخابات برای سرنوشت استان تاثیر دارد.

عاملی از افراد متنفذ و رسانه‌ها خواست، رسالت مردم در خصوص مشارکت در انتخابات را در جامعه تبیین کنند تا با مشارکت حداکثری مردم، نمایندگانی دلسوز و پرتوان انتخاب شوند و مدیران در کنار آنها با عقلانیت برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی همچنین در نشست با خبرنگاران، فرهنگ تجلیل و تقدیر در جامعه را ضعیف توصیف کرد و بر ترویج فرهنگ قدردانی از نخبگان و الگوسازی برای جوانان تاکید کرد.

قبل از صحبت‌های استاندار اردبیل نمایندگان بانوان، جوانان، نخبگان و کشاورزان و تنی چند از مدیران گرمی مغان در سخنان جداگانه ای مشکلات خود را مطرح کردند و اختصاص اعتبار برای اشتغال بانوان، تسهیل در پرداخت تسهیلات، عدالت در استخدام، ارتقا تصفیه خانه و توسعه شبکه فاضلاب، احداث استادسرای دانشکده پرستاری، نوسازی آمبولانس‌ها، افتتاح سالن ورزشی دانشگاه پیام نور، تعیین حقابه گرمی از سد عمارت و توسعه و تقویت سطح خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان ولایت گرمی را خواستار شدند.

شهرستان گرمی مغان با حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت در شمال استان اردبیل و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha