یادواره شهدا و آیین وداع با شهید گمنام در نجف‌آباد یزد+فیلم

یزد- ایرنا- یادواره سرداران و شهدای نجف آباد شهر حمیدیا یزد همراه با آیین تشییع و وداع با پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس چهارشنبه شب در مسجد جامع این منطقه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم ولایی و انقلابی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین معنوی یکی از اساتید حوزه و راوی دفاع مقدس، یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی را گرامیداشت و گفت: عزت، امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون جانفشانی شهیدان و صبر و مقاومت خانواده‌های معزز آنها است.

حجت‌الاسلام " محمد باقر نادم " از دست‌اندرکاران برگزاری یادواره شهیدان قدردانی کرد و ادامه داد: رمز و راز ماندگاری شهدا به دلیل اخلاص، ایمان و گمنامی آنهاست و باید این فرهنگ والا همیشه تقویت و حفظ شود.

وی بیان کرد: دشمنان برای تضعیف اهداف و ارزش‌های دینی و انقلابی بیش از گذشته وارد کار و فعالیت شدند و باید با ترویج فرهنگ ایثار مقابل توطئه دشمنان ایستادگی کرد.

این راوی دفاع مقدس به ذکر خاطراتی از آن دوران و به شهدای سرفراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید اهداف و آرمان شهدا نسل به نسل در جامعه منتقل شود و همه در قبال آنها مسئولیت داریم.

همچنین در ادامه یادواره نیز برنامه مداحی انجام شد و شرکت کنندگان در فضایی معنوی در آیین تشییع و وداع با پیکر پاک یک شهید گمنام شرکت و با اهداف الهی آنها تجدید میثاق کردند.

اجرای سرود به یاد شهدا و سردار حاج قاسم سلیمانی توسط دانش آموزان دختر از دیگر بخش‌های این یادواره باشکوه بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت .

مردم مومن و ولایتمدار محله نجف آباد شهر حمیدیا یزد ۱۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و ۲ شهید گمنام در این منطقه در گلزار شهدا مدفون هستند.

یادواره شهدای محله نجف آباد، همراه با اولین سالگرد تدفین شهید گمنام مدفون در صحن مسجد جامع نجف آباد سه شب ادامه دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha