۷ دی ۱۴۰۲، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85336007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: روش‌های گزینش نیازمند اصلاح و مستندسازی است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان با تاکید بر تحول در ساختار تشکیلات هسته گزینش در احراز صلاحیت سرمایه‌های انسانی، گفت: روش‌های گزینش با توجه به بستر پیشرفته‌ترین امکانات روز، نیازمند اصلاح، بازنگری و مستندسازی است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در سنندج در دیدار اعضای هسته گزینش استان و در آستانه سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، مبنی بر تشکیل هسته گزینش اظهار کرد: تصمیم گیری در هسته‌ای که کار شبه قضایی را برعهده دارد بسیار سخت و حساس است.

وی عملکرد هسته‌های گزینش به عنوان امین نظام، دولت و در جایگاه کسی که با تصمیم خود اثر ماندگاری در زندگی افراد دارند را بسیار حساس و تاثیر گذار دانست و افزود: احراز صلاحیت سرمایه‌های انسانی کار سخت و پیچیده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه اعضای گزینش باید با دقت، حساسیت و ظرافت خاصی در این راستا به وظایف خود عمل کنند، گفت: گرفتن تصمیمات کلیدی در زندگی افراد، معیشت مردم و سلامت اداری اثر قابل توجهی دارد.

زارعی کوشا با اشاره به اهمیت و جایگاه گزینش در بکارگیری افراد توانمند و صلاحیت‌دار در نظام اداری کشور، افزود: با توجه به حجم کاری گسترده در حوزه گزینش، مسئولان این حوزه در انجام وظیفه خود با لحاظ مبانی اخلاقی و دینی با نهایت دقت و ظرافت عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه در سیستم اداری نیازمند تحول در حوزه گزینش هستیم، افزود: امروزه نسبت به گذشته هسته‌های گزینش با بهره‌مندی از امکانات و سیستم‌های دقیق شناخت افراد، می‌توانند اطلاعات صحیح و بهتری را بر اساس صلاحیت‌ها، استخراج کنند.

استاندار کردستان، شناخت، دقت، تعهد و تخصص را از جمله مولفه‌های ضروری در گزینش بر اساس مستندات خواند و تاکید کرد: نسبت به گزینش افراد باید مستتدسازی شود تا بعدها قابلیت نقض نداشته باشد.

زارعی کوشا با بیان اینکه هسته گزینش همواره مورد هجمه قرار گرفته است، تصریح کرد: برخی رسانه‌ ها سعی بر آن داشته‌اند در قالب فیلم و تصویر و غیره از اهمیت کار این حوزه بکاهند، کما اینکه با عنایت به خدمات مجموعه گزینش، تبیین فرایندها و روال منطقی حاکم در این حوزه باید از طریق رسانه‌های رسمی با انصاف، اعلام و از مظلومیت این حوزه کاسته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha