مصرف گاز بخش خانگی خراسان‌شمالی به ۵.۵ میلیون متر مکعب در روز رسید

بجنورد-ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: مصرف گاز بخش خانگی در ۲۴ ساعت گذشتهبا ۵۰۰ هزار متر مکعب افزایش به نسبت روز گذشته به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب رسید.

سیدمحمود هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با احتساب مصرف سایر بخش ها و صنایع در استان میزان مصرف گاز در استان روزانه بین هشت تا ۱۰ میلیون متر مکعب است.

وی بر صرفه جویی بخش خانگی و اداری تاکید کرد و افزود: از تمامی شهروندان می خواهیم که دمای رفاه که ۱۸ درجه سانتی گراد است را رعایت کنند.

هاشمی بر تشویق و ترغیب شهروندان به صرفه جویی انرژی اشاره کرد و افزود: شرکت گاز خراسان شمالی در پویش "یک درجه_کمتر" با موضوع مصرف بهینه گاز، گرمابخش خانه همه هموطنانمان باشیم را برگزار کرده است که مخاطبان می‌توانند فیلم‌ها و عکس‌های خود از دماسنج منازل و محل کار را جهت ترویج دمای ۱۸ درجه سانتیگراد به آیدی های ایتا Ali_yazdani۹۱۲@ و تلگرام Ali_yazdani۹۱۲@ ارسال کنند.

وی همچنین به طرح "در خانه لباس گرم بپوشیم" نیز اشاره کرد و گفت: به مشترکان خانگی گاز از تاریخ ۱۶ آذرماه تا ۱۵ اسفندماه جاری اگر ۱۰ الی ۳۵ درصد در مصرف گاز نسبت به دوره مشابه سال قبل صرفه جویی کنند، مشمول دریافت پاداش صرفه جویی خواهند شد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: مشترکان گاز با رعایت صرفه جویی می توانند از پاداش یک میلیون تا پنج میلیون ریال بهره مند شوند.

وی ادامه داد: این شرکت تلاش می کند با آمادگی کامل، زمستانی آرام را برای مردم در اقصی نقاط استان به ارمغان آورد.

هاشمی به ناترازی گاز اشاره کرد و گفت: اگر تمامی مشترگان خانگی و اداری یک درجه دمای محیط را کاهش دهند به میزان یک فاز پالایشگاه صرفه جویی خواهند داشت که اگر این مهم عملیاتی شود با محدودیت های گاز برای بخش های مختلف و صنایع مواجه نخواهیم شد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی افزود: از تمامی مشترکان گاز می خواهیم که در فصل زمستان از شومینه استفاده نکنند چرا که مصرف گاز زیاد و همچنین خطراتی نیز به دنبال دارد.

وی بر پوشیدن لباس گرم در منزل و محل کار تاکید کرد و گفت: همچنین از شهروندان می خواهیم که سامانه های گرمایشی در اتاق های اضافه را خاموش کنند که این امر به صرفه جویی کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha