معرفی ۲۱۸۸ هزار نیاز فناورانه به دانش بنیان‌ها/ساخت ۴۰ شهرک فناوری

تهران-ایرنا- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: شناسایی و معرفی ۲ هزار و ۱۸۸ نیاز فناورانه شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های دانش بنیان در قالب فعالیت‌های فن بازارانه منطقه اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «فرشاد مقیمی» روز پنجشنبه در سومین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری در هتل ارم گفت: در قالب برگزاری سلسله رویدادهای دانش‌بنیان ارتباط بین شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها برقرار شده است که انتظار داریم نیازهای شهرک‌های صنعتی مرتفع شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرده‌اند که منجر به رشد اقتصادی و بهره‌وری کشور می‌شود؛ ازاین‌رو اهداف کلان در سلسله رویدادهای صنعت دانش‌بنیان، دانش‌بنیان‌سازی شهرک‌های صنعتی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ایجاد و توسعه فن‌بازارهای منطقه‌ای خبر داد و گفت: این سازمان به‌عنوان یکی از سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صنعت ایجاد و توسعه شهرک‌های فناوری و مراکز خدمات فناوری کسب‌وکارها را در دستور کار دارد تا وارد بازارهای منطقه‌ای شوند.

مقیمی عنوان کرد: ایجاد و توسعه مراکز نوآوری خوشه‌ها و رشته صنعت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های برای ورود به صنعت صورت‌گرفته و قرار است ۲۶۰ هکتار به زیست‌بوم علم و فناوری کشور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۱۷ استان اضافه شود که این امر در راستای امضای تفاهم‌نامه با وزارت علوم و تحقیقات فناوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به صدور مجوز اولین شهرک غیردولتی فناوری گفت: این شهرک به میزان ۲۰۰ هکتار با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت صمت در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان داشت: در این همایش ۱۷ قرارداد و تفاهم‌نامه امضا می‌شود ضمن اینکه ۲۷۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور و کلینیک‌های کسب‌وکار حضور دارند.

وی با بیان اینکه ۴۰ شهرک فناوری جدید در دست مطالعه است گفت: اکنون ۶ شهرک فناوری به بهره‌برداری رسیده و ۲ شهرک دیگر نیز در دست‌ساخت است.

مقیمی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۶۸ واحد فناور دانش‌بنیان و ۲۳۹ مشاور ارائه‌دهنده خدمات مهندسی در شهرک‌های فناوری تخصصی مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ کلینیک کسب‌وکار در کشور فعال است، افزود: ۱۷۰ مشاور عضو این کلینیک‌ها هستند که خدمات ارائه می‌کنند همچنین ۵۷۰ مشاور در کسب‌وکارها با اشتغال یک هزار و ۳۰۰ نفری مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ابراز داشت: ۵۷۷ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد می‌شود که از این تعداد ۲۰۵ مورد جهت واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان تکمیل شده و ۲۷۳ واحد کارگاهی دیگر نیز تا پایان امسال ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان به همت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ۶ مهرماه امسال، دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با عنوان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» به میزبانی سازمان مدیریت صنعتی دوم آذرماه و سومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری، امروز پنجشنبه (۷ دی‌ماه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در هتل ارم برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha