۷۰ درصد جمعیت کهریزک زیرپوشش شبکه فاضلاب هستند

شهرری - ایرنا - مدیر امورآبفای کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: تصفیه‌خانه کهریزک در هر شبانه روز یکهزار و ۷۰۰ مترمکعب از فاضلاب این شهر را تصفیه می کند و به طور کامل، ۷۰ درصد جمعیت ۶۵ هزار نفری کهریزک را تحت پوشش دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی آبفای منطقه ۶ تهران، مسلم سلطانیان روز پنجشنبه درباره جمع‌آوری فاضلاب شهرک پیام کهریزک، اظهار داشت: فاضلاب هفت هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرک تحت پوشش جمع‌آوری قرار خواهد گرفت، شهرک پیام در سال‌های گذشته با مشکل جمع‌آوری فاضلاب شهری مواجه بوده و حتی به‌خاطر نوع بافت و خاک، پس‌زدگی فاضلاب‌های خانگی در منازل زندگی را برای اهالی شهرک دچار مشقت کرده بود.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت تصفیه‌خانه کهریزک، خاطرنشان کرد: پس از گذشت پنج سال، برای جمع‌آوری فاضلاب شهرک یکهزار و ۳۵۰ متر لوله‌کشی در دستور کار قرار گرفته و اکنون این طرح ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول با بیان اینکه رشد جمعیت و عدم موقعیت مناسب جغرافیایی کهریزک نسبت به تصفیه‌خانه جنوب تهران، همخوانی ندارد گفت: فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کهریزک باید اجرایی شود که برای اجرای خطوط و ساخت تصفیه‌خانه اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال نیاز است.

مدیر آب و فاضلاب بخش کهریزک درباره مزایای راه‌اندازی فاز دوم تصفیه‌خانه، خاطرنشان کرد: علاوه بر تحت پوشش قرارگیری ۳۰ درصد جمعیت باقیمانده کهریزک، باقرشهر نیز که هیچ‌گونه سامانه جمع‌آوری فاضلاب ندارد را می‌توان به این شبکه متصل کرد.

سلطانیان با اشاره به چالش‌های سیستم جمع‌آوری فاضلاب، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما انشعابات غیرمجازی است که مشترکان به شبکه وصل کرده‌اند، همچنین با توجه‌ به عبور شبکه جمع‌آوری از زیر رودخانه کن، آب به داخل شبکه نشت پیدا می‌کند.

وی درباره راهکارها و اقدامات مورد نیاز برای رفع این مشکلات، اضافه کرد: تا پایان سال شبکه زیر رودخانه کن اصلاح شده و ظرفیت تصفیه‌خانه فعلی به ۲ هزار و ۷۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز ارتقاء خواهد یافت، همچنین پیگیری‌های لازم برای ساخت فاز دوم تصفیه‌خانه کهریزک در دستور کار است.

جمع‌ آوری ۱۱۰۰ متر لوله‌کشی غیرمجاز در حسن‌آباد فشافویه

۷۰ درصد جمعیت کهریزک زیرپوشش شبکه فاضلاب هستند

براساس این گزارش، مدیر آب و فاضلاب بخش حسن‌آباد فشافویه با اشاره به جمع‌آوری لوله‌کشی‌های غیرمجاز در این شهر گفت: ۲ رشته لوله غیرمجاز به طول یکهزار و یکصد متر جمع‌آوری‌ شده که با قطع این انشعابات غیر مجاز بالغ بر ۱۴ لیتر بر ثانیه، به حجم دبی آب آشامیدنی روستاها اضافه شد.

حسن زنگویی افزود: عده‌ای سودجو از خط انتقال آب آشامیدنی روستایی، ۲ رشته لوله غیرمجاز به قطر ۶۳ میلی‌متر در دو متراژ ۷۵۰ و ۳۵۰ متر به سمت باغ‌های خود لوله‌کشی کرده و با این ۲ رشته غیرمجاز ۱۵ باغچه به‌صورت غیرمجاز از آب آشامیدنی استفاده می‌کردند.

مدیر آب و فاضلاب بخش حسن‌آباد فشافویه با اشاره به مراجعه نکردن سودجویان به جهاد کشاورزی و سازمان آب به منظور اخذ مجوز چاه‌های زراعی، عنوان کرد: این افراد برای سود بیشتر اراضی کشاورزی را به باغ و باغچه تغییر کاربری داده و با قیمت بالاتری به مردم می‌فروشند.

این مسئول درباره جلوگیری از بهره‌برداری‌های غیرمجاز از منابع آبی، یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در آینده یک گروه مجهز برای جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز را تشکیل می‌دهیم تا علاوه بر شناسایی، شاهد قطع بیشتر شبکه‌های غیرمجاز باشیم.

مدیر آب و فاضلاب بخش حسن‌آباد فشافویه با اشاره به تأمین آب شرب روستاهای حسن‌آباد از چندین حلقه چاه، مطرح کرد: برخی از این افراد در باغات خود استخر داشته و حتی تعدادی پرورش ماهی انجام می‌دهند و از محل آب شربی که برای مردم روستا در نظر گرفته شده بود استفاده می‌کردند.

زنگویی به تأمین آب آشامیدنی روستائیان از چاه‌های مخصوص با عمق بیشتر از چاه‌های کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: کشاورزان برای تأمین آب مورد نیاز خود به سازمان آب مراجعه کرده و پس از طی فرایندهای قانونی می‌توانند از حق آبه کشاورزی استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha