معاون وزیر راه از کم کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن خراسان‌شمالی انتقاد کرد

بجنورد- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عدم همکاری بانک ها در اجرای مسکن دولتی خراسان شمالی، گفت: بانک‌ها بر اساس قانون باید تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن بدون هیچ بهانه ای پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، ارسلان مالکی روز پنجشنبه در نشست شورای مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: کم‌کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن جای گلایه دارد و این امر به عنوان یکی از مشکلات اصلی بر سر راه محقق شدن هر چه سریع تر این طرح بزرگ مطرح است.

مالکی با بیان اینکه ۳۴ هزار خانوار خراسان شمالی نیازمند مسکن است، گفت: این استان در تامین مسکن جایگاه خوبی در کشور ندارد که بانک ها نیز متاسفانه همکاری های لازم را برای رفع عقب ماندگی حوزه مسکن خراسان شمالی ندارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خراسان شمالی تنها استانی است که پرداخت وام مسکن در آن بسیار ضعیف است به گونه ای عملکرد بسیاری از بانک ها در پرداخت این تسهیلات صفر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بانکی توان پرداخت تسهیلات مسکن و یا منابع مالی ندارد باید سریع اعلام کند تا تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایرنا، طرح "نهضت ملی مسکن" یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است که بر مبنای اجرای قانون "جهش تولید مسکن" مصوب مجلس شورای اسلامی از همان آغاز به کار دولت اجرا شد و مهمترین تحول آن نسبت به طرح‌های قبلی از جمله مسکن ملی و مسکن مهر در تغییر الگوی ساخت و تعداد است.

سهم خراسان شمالی از این طرح سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است که سهم سه شهر بزرگ آن به ترتیب برای بجنورد ساخت ۲۲ هزار و ۱۴۲ واحد، شیروان پنج هزار و ۵۶۸ واحد و اسفراین هفت هزار و ۷۹۸ واحد در مدت چهار سال است.

بر پایه آمار اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی؛ اکنون در شهر بجنورد ساخت چهار هزار و ۱۵۴ واحد مسکن دولتی(بدون احتساب خودمالکی) با رشد فیزیکی ۲۸ درصد، در اسفراین ساخت یکهزار و ۱۲۰ واحد مسکن دولتی با پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصد و در شیروان هم ساخت ۳۰۶ واحد مسکن با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال اجرا است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha