ایرنا رکن مهم تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین و امیدآفرینی است

ارومیه- ایرنا- فرماندار ارومیه گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی رکن مهم تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین و امیدآفرینی بوده و حرکت این رسانه در زمینه محتواسازی برای ارتقای امید در جامعه موفق و ستودنی است.

غلامحسین عماری روز پنجشنبه در دیدار با مدیر و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌غربی افزود: بیان دستاوردهای نظام اسلامی در استان به ویژه در زمینه توسعه بی نظیری که در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی در طول عمر انقلاب اسلامی رخ داده، از ضروریات و یکی از ابعاد جهاد تبیین است که ایرنا توانسته با تولید محتوا در بستر اینترنت و فضای مجازی گام‌های مهمی در این راستا بردارد.

وی اضافه کرد: انعکاس تلاش‌های انجام شده در مسیر توسعه و آبادانی ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان غربی بدون همراهی اصحاب رسانه محقق نمی شود و این موضوع مهمترین گام در مشارکت افزایی برای آبادانی، عمران و پیشرفت منطقه است.

وی اظهار کرد: بهره‌ گیری از ظرفیت های موجود رسانه ای به ویژه شرایط استراتژیک و ژئوپلیتیک مرکز استان به علت همسایگی و دسترسی نزدیک به کشورهای عراق و ترکیه می‌تواند در رشد و توسعه این شهرستان نقش مهمی داشته باشد که در این خصوص خبرگزاری جمهوری اسلامی نقش ویژه ای دارد.

فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه مسائل، مشکلات و ظرفیت‌های شهرستان ارومیه در رسانه ها محروم و مغفول واقع شده است، ادامه داد: باید به مسائل و پتانسیل‌های این شهرستان به علت دارابودن نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت بیش از پیش پرداخته و توجه شود.

عماری گفت: شهرستان ارومیه در برخی سرانه ها با وجود تلاش های مضاعفی که به ویژه در دولت سیزدهم انجام شده، هنوز عقب است و باید با همراهی همه بخش ها در راستای ارتقای این شاخص ها تلاش کنیم.

وی افزود: ارتقای سرانه آموزشی و کتابخانه ای به عنوان یکی از چالش های این شهرستان مطرح است که در دولت سیزدهم و با همت استاندار آذربایجان غربی به آن بسیار توجه شده است.

وی با بیان اینکه کسب رضایت مردمی بسترساز افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است، اضافه کرد: اهمیت دادن به رسانه های شاخص و شناسنامه دار در راستای امیدآفرینی نباید مورد غفلت واقع شود چرا که این مراجع رسمی اطلاع رسانی، همواره مورد اعتماد شهروندان هستند.

فرماندار ارومیه با اشاره به برنامه ریزی برای حضور فرمانداران شمال غرب کشور در ارومیه اظهار کرد: نشست‌های مشترک فرمانداران باعث می‌شود که مراکز استان ها نیز در کانون توجه قرار گیرند و اولین اقدام در این زمینه با نشست مشترک فرمانداری ارومیه و تبریز انجام شد.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای بیش از سه میلیون نفر جمعیت است که شهرستان ارومیه به عنوان مرکز استان ۳۰ درصد این جمعیت را در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha