یادواره شهدای زن کنگاور برگزار شد

کرمانشاه - ایرنا - همزمان با ایام وفات حضرت ام‌البنین(ع)، یادواره ۶ شهیده زن کنگاور امروز پنجشنبه با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگان در امام‌زاده ابراهیم (ع) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کنگاور در این یادواره اظهار کرد: امروز همه ما بر سفره حضرت ام‌البنین (س) مهمان هستیم؛ بزرگ بانویی که مادر حضرت عباس(ع) است و اگر بخواهیم عظمتش را تفسیر کنیم زبان از بیان آن قاصر است.

سرهنگ «علی اصغر اله‌دانه» با اشاره به اینکه در توصیف ام‌البنین باید سجایای اخلاقی حضرت عباس(ع) را مد نظر قرار دهیم، خاطرنشان کرد: حضرت ابالفضل از ویژگی‌های شخصیتی بارزی از جمله جوان‌مردی و خلوص بهره‌مند بودند.

وی خاطرنشان کرد: در مقام این بانوی بزرگ همین بس که در تربیت فرزند چنان عمل کرد که فرزندش علمدار کربلا شد و با بصیرت در کربلا آب را به روی آب ریخت و تا آخرین نفس فدایی ولایت بود.

فرمانده سپاه کنگاور با تاکید بر اینکه اگر نتوانیم عظمت ولی خدا را درک و تبیین کنیم جامعه ما به وضعیتی دچار می‌شود که در صدر اسلام با آن مواجه بودیم، اذعان داشت: شهدای زن علاوه بر وظایف همسرداری و فرزند پروری عظمتی را به وجود آورده‌اند که پرورش‌دهنده شهید عطایی‌ها هستند.

او در پایان تاکید کرد: یادواره شهدا درس ولی‌شناسی است و ان‌شاءالله که بتوانیم شاگرد خوبی در مکتب سیدالشهدا(ع) و ولایت باشیم.

۲۱ مادر شهید در کشور چهار فرزند خود را تقدیم اسلام کردند

رئیس حوزه علمیه خواهران کنگاور نیز در ادامه این نشست به تبیین زندگی‌نامه حضرت ام‌البنین پرداخت و گفت: از ویژگی‌های بارز حضرت ام‌البنین (س) تربیت نیکوی فرزندانی بود که در راه ولایت شهید شوند.

«مرضیه خزایی» با اشاره به اینکه ۶۳۰ زن، مادر ۲ شهید، ۸۴ زن مادر سه شهید و ۲۱ زن مادر چهار شهید هستند، تاکید کرد: هرکسی خانواده شهدا را خوشحال کند، خدا را خوشحال کرده است.

این استاد حوزه علمیه خواهران انفاق و ایثار را از مهمترین ویژگی‌های حضرت ام‌البنین(س) برشمرد و اذعان کرد: این بانوی بزرگوار همه آنچه که داشت و چهار پسرش را در راه ولایت از دست داد و فرزندی را تربیت کرد که در نهایت تشنگی دست به زیر آب برد اما ننوشید و ویژگی دیگر ایشان ادب است.

وی با اشاره به اینکه حضرت ام‌البنین (س) در مرثیه سرایی‌هایش روشنگری می‌کرد، ادامه داد: عباس (س) مطیع محض ولایت بود و چنین فرزندی از دامن یک مادر با ادب تربیت شده لذا ادب حضرت اباالفضل(ع) ریشه در مادرش دارد که در کنار حسنین (ع) اظهار وجود نمی‌کرد و وقتی خبر شهادت چهار فرزندش را به ایشان دادند گفت همه ما و هر آنچه در عالم وجود دارد فدای حسین(ع).

گفتنی است در حاشیه این یادواره میز خدمت و ویزیت رایگان با محوریت غربال‌گری فشار خون و دیابت هم برپا شد و در پایان مراسم از مادران شهدای زن شهرستان و شهید عطایی چهارمین شهید مدافع حرم کنگاور نیز با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

کنگاور ۴۲۳ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است که از این تعداد ۶ نفر زن هستند.

سه تن از شهدای زن کنگاور در زمان انقلاب، ۲ تن در هنگام بمباران رژیم بعث عراق و یک نفر نیز در عرصه سلامت (کرونا) به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha