شاخص اجرای طرح هادی در سروآباد بیش از میانگین کشوری است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: شاخص اجرای طرح هادی در استان ۴۳ درصد، در کشور ۵۳ درصد و این رقم در شهرستان سروآباد ۷۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه با حضور در مسجد جامع شهر هورامان تخت در شهرستان سروآباد اظهار کرد: سروآباد و بخش هورامان با وجود ظرفیت های خوب، محدودیت هایی هم دارد و مشکل عمده، جمعیت پایین آن است چراکه توزیع اعتبارات در قانون بودجه، شاخص جمعیت است.

وی با بیان اینکه جمعیت کم شهرستان سروآباد دست مدیران را برای برنامه ریزی بسته است، افزود: با این وجود در ۲ سال گذشته با توجه به سفر رئیس جمهور و دولت سیزدهم به استان کردستان، اعتبارات جهشی به سروآباد نیز اختصاص یافت.

استاندار کردستان به ۳۰۰ مصوبه سفرهای رییس جمهور به کردستان اشاره داشت و ادامه داد: در سفر دوم دولت به استان، چهار هزار میلیارد ریال به شهرستان سروآباد اختصاص یافت که رقم قابل توجهی است.

زارعی کوشا تاکید کرد: در طول ۲ سال گذشته، ۱۲۵ هزار مترمربع آسفالت معابر روستایی شهرستان سروآباد انجام شد؛ ضمن اینکه امسال بیش از ۳۸۰ کیلومتر جاده روستایی در استان احداث و آسفالت شده و ۵۰ کیلومتر دیگر نیز زیرسازی شده و در صورت مستعد بودن هوا، یقسه هم آسفالت خواهد شد.

وی بر تلاش برای رفع مشکلات شهرستان سروآباد و هورامان تاکید کرد و گفت: سعی می کنیم یا وعده ای ندهیم یا حتما به آن عمل کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه هورامان یکی از بی‌نظیرترین نقاط دنیا است، افزود: به وجود شما مردم مرزدار افتخار می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم بیش از پیش در خدمت این خطه باشیم.

زارعی کوشا بر لزوم از بن بست خارج کردن شهرستان سروآباد تاکید و اضافه کرد: برنامه جدی ما بهسازی مسیر کامیاران به سروآباد و مریوان است که هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از اختصاص ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری هورامان خبر داد و بر لزوم توسعه باغات شهرستان سروآباد تاکید کرد.

فعال شدن پروژه‌های مهم در سروآباد بعد از سالها توقف

فرماندار سروآباد هم با بیان اینکه پروژه های عمرانی در این شهرستان بعد از سال‌ها توقف در حال اجراست، افزود: سایت اداری سروآباد بعد از ۲۰ سال توقف با ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار، راه کامیاران- سروآباد بعد از ۱۸ سال توقف و اختصاص ۵۸۰ میلیارد ریال، دبیرستان ۱۲ کلاسه شهر سروآباد و هورامان تخت بعد از سالها توقف اکنون در حال اجراست.

حسن زارعی یادآور شد: امسال ۱۲۵ هزار متر معابر روستایی شهرستان سروآباد با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار آسفالت شد که در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: ۱۳ پروژه آموزشی هم با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست که ۶ پروژه افتتاح شده و هفت طرح دیگر نیز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

فرماندار سروآباد در ادامه به اهمیت شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند اشاره داشت و بر لزوم حضور حداکثری مردم در این رویداد سیاسی برای ناامید کردن دشمنان تاکید کرد.

لزوم رفع خطرات گردنه ژالانه

امام جمعه هورامان تخت هم، مردم این شهر را مرزداران انقلابی و وفادار به انقلاب توصیف کرد و افزود: مردم هورامان در دوران دفاع مقدس، خون خود را فدای پاسداری از خاک ایران اسلامی کردند.

ماموستا حامد مردوخی ضمن تقدیر از خدمات دولت و مسئولان استان در شهر هورامان، بر لزوم ارائه خدمات بیشتر به مردم متدین و انقلابی این شهر تاکید کرد.

وی در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار بی رحمانه مردم غزه را محکوم کرد و خواستار اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم سفاک شد.

لزوم ایجاد تونل در گردنه ژالانه برای رفع خطرات این مسیر به سمت پاوه، پمپاژ آب رودخانه سیروان برای باغات اطراف، کمبود امکانات درمانگاه هورامان، کمک به حفظ بافت قدیمی شهر هورامان با پرداخت وام کم بهره، ایجاد اشتغال برای جوانان از جمله مطالبات امام جمعه هورامان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha