وزیر اطلاع رسانی پاکستان: تقویت تعاملات رسانه‌ای با ایران نیاز روز ما است

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان با تاکید بر اراده جدی این‌ کشور برای گسترش همکاری‌های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه تعاملات دوجانبه در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای نیاز روز ما است.

به‌ گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، غلام مرتضی سولنگی امروز در اسلام‌آباد با رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان دیدار و طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه، اوضاع منطقه و شناسایی فرصت‌های جدید برای توسعه مراودات دو کشور همسایه تبادل نظر کردند.‌

طرفین بر اهمیت همکاری های متقابل در بخش های تجاری و اقتصادی به ویژه در حوزه سازمان همکاری‌ اقتصادی (اکو)، کریدور شرق به غرب، همکاری های دوجانبه در بنادر و گسترش روابط فرهنگی‌و رسانه‌ای تهران و اسلام‌آباد تاکید کردند.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان تاکید کرد که این کشور اهمیت بالایی به روابط نزدیک و دوستانه با جمهوری اسلامی ایران قائل است و از نظر ما گسترش تعاملات فرهنگی و رسانه نیاز امروز دو کشور همسایه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری موجود میان خبرگزاری رسمی پاکستان APP و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، اظهار داشت: چندین قرارداد از این دست برای تقویت همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور به ویژه در حوزه فیلم، سینما، موسسات ادبی و زبانی با ایران در دستورکار دولت‌های ایران و پاکستان است.

سفیر ایران در این دیدار وزیر اطلاع رسانی پاکستان را در جریان سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور قرار داد و افزود: توسعه ارتباطات مسوولان دو کشور فضای مساعدی را برای فعالیت‌های تجاری و سرمایه گذاری دو کشور فراهم می کند.

سولنگی، وزیر اطلاع رسانی پاکستان تاکید کرد: اسلام‌آباد مصمم به همکاری با تهران برای ارتقای روابط اقتصادی متقابل است.

وی همچنین با استقبال از سفر آتی هیات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، گفت: این بازدید یک فرصت مناسب برای تعامل نزدیک میان جامعه فرهنگی، رسانه‌ای و سینمایی دو کشور را فراهم خواهد ساخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha