آگاهی بخشی آسان‌ترین راهکار مبارزه با موادمخدر است

گناوه - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر گفت: بهترین و آسان‌ترین راهکار برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه است .

به گزارش ایرنا، " عقیل خرم آبادی " روز پنجشنبه در نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان دیلم اظهار کرد: ۶۰ درصد افرادی که در دام اعتیاد گرفتار هستند از این بیماری خانمانسوز اطلاعی نداشته‌اند، ۳۰ درصد دیگر فکر می‌کردند با یک بار مصرف معتاد نمی‌شوند و ۱۰ درصد دیگر از این معضل اطلاع داشته و گرایش پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در راه مبارزه با مواد مخدر چهارهزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است، افزود: اطلاع رسانی، فرهنگ‌سازی و پیشگیری نیاز اصلی این معضل است که از این طریق بتوانیم شاهد کاهش ۶۰ درصدی آن در جامعه باشیم .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر نیز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای اجتماعی کشور در رابطه با آسیب‌های اجتماعی، بحث اعتیاد است.

" عباس موسوی نژاد " گفت: مقوله اعتیاد ریشه تمام مشکلات اجتماعی است.

آگاهی بخشی آسان‌ترین راهکار مبارزه با موادمخدر است

وی استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد را در این موضوع بسیار مهم دانست و اظهار داشت: باتوجه به اینکه سازمان‌های مردم نهاد یک تشکل مردمی هستند، در زمینه مبارزه و جلوگیری با اعتیاد بیشتر تاثیرگذارند و ما باید از این ظرفیت برای حل مشکلات استفاده کنیم.

معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: اجرای برنامه‌های مناسب درجهت سالم سازی محیط‌های روستایی شامل فعالیت های ورزشی، فرهنگی، جشنواره ها و گسترش نشاط اجتماعی باعث کاهش اعتیاد در جامعه می شود.

" جهانگیر دهقانی " افزود: سه درصد از اعتبارات دهیاری ها در سال ۱۴۰۲ به موضوعات فرهنگی اختصاص یافته است .

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر دیلم اظهار داشت: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر اگرچه بسیار سخت است،اما پیشگیری هزینه کمتری می طلبد.

آگاهی بخشی آسان‌ترین راهکار مبارزه با موادمخدر است

"محمد اسدی" گفت: باتوجه به اینکه بهترین راه در این خصوص آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه است، وظیفه دستگاه‌های فرهنگی،آموزشی،اجتماعی،ورزشی و مذهبی در این زمینه بسیار مهم است.

وی افزود: باید از ظرفیت تشکل‌های دولتی در حوزه اجتماعی کمک گرفت و مردم را در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی ترغیب کرد.

فرماندار دیلم بیان کرد: فضای کنونی مرکز نگهداری معتادان مطلوب و درخور آنها نیست و باید مکانی مناسب در نظر گرفته شود.

وی گفت: باید در این مرکز امکانات ورزشی،تفریحی و آموزشی ایجاد کرد تا بهتر بتوانند از آن استفاده کنند و به سلامت به آغوش جامعه و خانواده خود برگردند.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha