۷ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85336454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۰ باشگاه بدنسازی در استان زنجان فعال است

۷ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱
کد خبر: 85336454
۱۵۰ باشگاه بدنسازی در استان زنجان فعال است

زنجان - ایرنا - رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: ۱۵۰ باشگاه بدنسازی در سطح استان فعال است که ۷۴ باب آن در شهر زنجان قرار دارد.

علی شهبازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه فعالیت های غیر مجاز در باشگاه های بدنسازی استان به ویژه شهر زنجان وجود دارد.

این مسوول ورزشی با بیان اینکه در حال برنامه ریزی برای برگزاری جلسه هم اندیشی با مدیران باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام استان هستیم، ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه، اتمام حجت با مدیران باشگاه‌ها در خصوص پیشگیری از بروز تخلفات است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت افراد مربی نما و فاقد کارت ورزشی به عنوان یک آسیب جدی در این رشته، گفت: فعالیت افراد فاقد کارت و مربی نما به یک مشکل جدی این رشته تبدیل شده است.

شهبازی افزود: این افراد بدون داشتن تخصص نسبت به تجویز غیر اصولی مکمل های ورزشی برای ورزشکاران اقدام می کنند که معضلاتی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه معمولا مربیان ورزشی مجوزدار در خصوص استفاده از مکمل های ورزشی پیشنهادهایی را به ورزشکاران ارائه می کنند، اضافه کرد: تجویز نسخه و نحوه مصرف مکمل های ورزشی بر عهده متخصص یا همان کارشناس تعذیه است.

شهبازی یکی دیگر از چالش های رشته بدنسازی و پرورش اندام را فعالیت مربیان فاقد کارت ورزشی عنوان کرد و گفت: به طور مثال در یک واحد بدنسازی به یک مربی مجوز فعالیت داده می شود اما در عمل چهار مربی در آن فعالیت می کنند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان با بیان اینکه باشگاه ها برای دریافت مجوز باید فرآیندهای لازم را طی کنند، ادامه داد: صدور مجوز از سوی اداره کل ورزش و جوانان انجام و به صورت سیستمی ثبت می شود و این هیات نیز وظیفه نظارتی بر فعالیت های آنها دارد.

ورزشکاران بدنسازی استان در سال گذشته سه نشان مسابقات جهانی ۲۰۲۲، پنج نشان طلای مسابقات پاورلیفتینگ آسیایی ۲۰۲۳ امارات و هفت نشان رنگارنگ مسابقات مستر یونیورس را به دست آوردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha