عاملان قلع و قمع درختان گز تالاب قوپی‌باباعلی مهاباد دستگیر شدند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۲ نفر از عاملان قلع و قمع درختان گز در پی گشت‌و کنترل مستمر یگان حفاظت این اداره با همکاری جوامع محلی در تالاب بین‌المللی «قوپی‌باباعلی» این شهرستان دستگیر شدند.

فاروق سلیمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره موفق شدند ۲ نفر متخلف که به صورت شبانه درختان گز حاشیه تالاب بین المللی «قوپی‌باباعلی» این شهرستان را قطع می‌کردند، با همکاری عوامل انتظامی دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: این متخلفان درختان گز را به منظور تهیه زغال قطع کرده بودند و قصد داشتند که چوب ها را با استفاده از یک دستگاه خودرو منتقل کنند که ماموران یگان حفاظت خودرو آنها را متوقف کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد ادامه داد: این متخلفان که از آنها بیش از ۲ تُن درخت گز و یک دستگاه اره برقی کشف شد، با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سلیمانی با تاکید بر ممنوعیت قطع این درختچه ها افزود: قطع درختان و قاچاق چوب در شهرستان مهاباد یکی از تخلفات مخرب و غیرقابل اغماض است و این اداره با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهد کرد.

تالاب بین‌المللی «قوپی‌باباعلی» مهاباد یکی زیستگاه‌های مهم پرندگان آبزی و کنارآبزی و از تالاب‌های مهم این منطقه محسوب می‌شود که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است و این تالاب دارای دیپلم افتخار از «یونسکو» و زیستگاه پرندگانی نظیر اردک سرسبز، حنایی، آنقوت، انواع غاز وحشی و تنجه است.

عاملان قلع و قمع درختان گز تالاب قوپی‌باباعلی مهاباد دستگیر شدند

تالاب «قوپی‌باباعلی» در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی این شهر و مسیر جاده مهاباد به میاندوآب و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha