گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت در حال گسترش است

بیرجند - ایرنا - مدرس حوزه و دانشگاه گفت: گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت فراتر از منطقه گسترش یافته و روز به روز در حال پیشروی است و جبهه مقاومت در همه مذاهب و ادیان شکل گرفته تا حق طلبی و عدالت طلبی مقابل ظلم و کفر بایستد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی پنجشنبه شب در دومین یادواره شهدای منتسب به استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و ثبت احوال خراسان جنوبی که در حسینیه جماران برگزار شد، افزود: ایران در حال حاضر قدرت بزرگ منطقه‌ای و جهانی شده و اگر این مشکلات اقتصادی و معیشتی اجازه دهد می‌توانیم پیشرفت‌ها را ببینیم و چنانچه سیاه نمایی شدید و جنگ روانی نباشد مشاهده خواهیم کرد که اکنون یک طرف موازنه قدرت در جهان شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حکومت زمینه ساز ایرانی قبل از ظهور امام زمان(عج) باید قدرت و امنیت را فراهم کند تا تاریخ مظلومیت ائمه اطهار تکرار نشود، افزود: عدالت جهانی در مقابل قلدران عالم احتیاج به قدرت و امکانات دارد و حکومت ایرانی باید این زمینه را فراهم کند.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ایران امروز از قدرتمندترین کشورهای منطقه و جهانی است، گفت: گواه این مساله هم اینکه بیش از ۳۰ کشور در صف خرید پهپادهای جمهوری اسلامی هستند که یکی از آنها روسیه است.

وی ادامه داد: مردم ایران همواره پشت ملت‌های ضعیف ایستاده لذا سوریه و یمن هم که زمانی از کشورهای ضعیف منطقه بودند اکنون با پشتیبانی ایران تبدیل به قدرت‌های بزرگ شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عالی با بیان اینکه سنت‌های خداوند هیچگاه تغییر نمی‌کند و قوانین حاکم بر عالم همواره ثابت است، گفت: داستان‌های قرآنی درس‌های بزرگی برای زندگی امروز بشری بوده و نشان می‌دهد که اگر انسان به درستی بندگی کند خداوند وعده گشایش سختی‌ها را داده است.

وی افزود: یکی از بزرگترین تهدیدات زمان معاصر داعش بود و قدرت‌های بزرگ به این وسیله، اهداف زیادی داشتند تا منبع انرژی غرب آسیا را در اختیار گیرند تا در زمانی که جهان دچار بحران انرژی و غذا شد، دست برتر باشد.

کارشناس مسائل دینی گفت: همچنین به وسیله داعش‌ می‌خواستند جنگ و فتنه ایجاد کنند تا اسلحه‌های آزمایش نشده خود را به فروش رسانند و زیرساخت‌های کشورهای اسلامی از بین برود تا قدرتی مقابل آنها نماند و سوریه، عراق و یمن تبدیل به خرابه شود.

وی یادآور شد: برای ایران هم حتی زمان تعیین کرده بود و تا چند کیلومتری مرزهای کشورمان پیش رفتند تا به خصوص مناطق کردنشین را تجزیه کنند یا اینکه زیرساخت‌های ایران را از بین ببرند.

ایران، گفتمان مقاومت را فراتر از منطقه گسترش داده است

حجت‌الاسلام و المسلمین عالی افزود: می‌خواستند با داعش اسلام را در جهان به عنوان دینی خشن معرفی کنند که جنایت‌های چندش آوری انجام می‌دهد، حتی از این جنایت‌ها فیلمبرداری درجه یک می‌کردند تا نفرت را از اسلام بیشتر کنند.

وی تاکید کرد: با این جنایت‌ها تا حدی موفق شدند جلوی گرایش به اسلام را بگیرند و از طرفی وقتی مسلمانان به جان هم می‌افتند اسراییل به حاشیه امن می‌رود تا نیل و فرات را بتواند بگیرد.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: لذا اسراییل دور هر شهرش دیوار کشید و ایران به جای این رژیم جعلی، قدرت اول منطقه شده زیرا حاج قاسم از فرمول خدا استفاده کرد و تهدید بزرگ جهان اسلام تبدیل به فرصتی برای جبهه مقاومت شد.

وی یادآور شد: حاج قاسم یک نخبه نظامی بود اما در عین حال بندگی خدا را می‌کرد و در دل سنگین ترین حملات این مساله را فراموش نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عالی با اشاره به اینکه اکنون زمان تهدیدات بزرگ است، گفت: کشور مومن باید بتواند تهدیدات را به فرصت تبدیل کند بخصوص ملتی که در جهان پرچم بلند کرده مسوولیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه دکترین تشکیل اسراییل این بود که آشوب به پا کند، ادامه داد: عامل هر فتنه و تهدیدی در منطقه، اسراییل است که در تمام ترورها و جنگ‌ها دست داشته و می‌خواهد اتحاد کشورهای اسلامی از بین برود تا ظهور را به تاخیر اندازند.

مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه اگر اسرایبل از بین برود منطقه روی آرامش را خواهد دید، عنوان کرد: مقام معظم رهبری سال ۱۳۸۵ فرمودند «مساله فلسطین، کلید رمزآلود فرج است» لذا اگر قرار است ظهور رخ دهد باید این رژیم که منطقه را به آشوب کشانده از بین برود.

ایران، گفتمان مقاومت را فراتر از منطقه گسترش داده است

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد و جمعی از خانواده‌های شهدا نیز تجلیل شدند.

همچنین از شناسنامه ۱۳۳ شهید منتسب به استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و ثبت احوال خراسان جنوبی رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha