وزیر دادگستری: کیش نقش بسزایی در جلوگیری خروج ارز از کشور دارد

کیش - ایرنا - وزیر دادگستری با اشاره به نقش مناطق آزاد در توسعه اقتصادی گفت: جزیره کیش به عنوان یک منطقه گردشگری می‌تواند نقش بسزایی در  جلوگیری از خروج ارز از کشور داشته باشد.

به گزارش ایرنا، «امین حسین رحیمی» شامگاه پنجشنبه در سالن رازی کیش اظهار کرد: جزیره کیش جایگزین مناسبی برای سفرهای خارجی است که هموطنان می‌توانند از نعمت‌های خدادادی، زیرساخت‌های مناسب گردشگری، آب و هوای مناسب و نظم و انضباط حاکم بر این جزیره بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه جزیره کیش در حوزه گردشگری نقش فعالی را ایفا کرده است، خواستار توسعه گردشگری بیش از پیش این منطقه شد.

وزیر دادگستری اجرای قوانین مناطق آزاد را ضروری دانست و افزود: مناطق آزاد برای توسعه اقتصادی کشور تاسیس شده‌اند و همه ارکان و حوزه‌ها برای اجرای دقیق قوانین و مقررات چگونگی اداره مناطق آزاد باید با دقت نظر بیشتری تصمیم گیری کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل جایگاه خاص منطقه آزاد کیش، اختیارات و ساختار ویژه‌ای برای دادگستری این جزیره در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به حضور سرمایه گذاران و سرمایه گذاری‌های ویژه، مسایل متعدد ساکنان و گردشگران و حضور اتباع خارجی در کیش، باید زیرساخت‌های مناسبی برای اجرای وظایف قوه قضاییه در نظر گرفته شود که بهره برداری از ساختمان جدید دادگستری یکی از آن موارد است.

«رحیمی» تامین منابع انسانی قوه قضاییه را امری مهم برای تامین امنیت گسترده قضایی در کشور برشمرد و ادامه داد: آسایش و تامین امنیت روانی مردم یکی از دستاوردهای مهم دستگاه قضا است که برای تحقق بیش از پیش آن همواره برنامه ریزی و تلاش می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد شهید قاسم سلیمانی و همرزمش سردار رضی تاکید کرد: امنیت و آسایشی که در کشور شاهد هستیم، مدیون شهدا، جانبازان و رزمندگان است که باید قدردان آن باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha