نوید مشارکت پرشور انتخاباتی در استان سمنان

سمنان - ایرنا - مشارکت حداکثری و رقابت واقعی در سلامت و امنیت از اهداف انتخابات پیش‌رو است و تلاش‌های بی‌شائبه برای فراهم‌سازی بستر این مهم در استان سمنان نوید مشارکت پرشور مردمان این دیار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت در انتخابات حق مردم و پایبندی به نظامی که با اتحاد قشرهای مختلف شکل‌گرفته از وظایف هر فرد محسوب می‌شود و در واقع مشارکت سیاسی به این معناست که مردم فعالانه در امر سیاست‌گذاری‌های آتی کشور مشارکت داشته باشند و نسبت به آن احساس مسوولیت کنند.

حضور مردم پای صندوق‌های رای یکی از نمادهای مهم مشارکت است و این حضور می‌تواند در حوزه معنویت، اقتصاد، بین‌الملل موجب موفقیت نظام و کشور شود و ضرورت دارد جریان‌های سیاسی معتقد به نظام، پیرو منویات رهبر معظم انقلاب حول چهار محور امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت، دغدغه داشته باشند؛ موضوعی که سیدمحمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور در سفر به استان سمنان بر آن تاکید داشت و اکنون دیار پهناور دارالمرحمه با پویایی در تلاش برای برگزاری انتخابات پرشور است.

برگزاری نشست‌های تبیینی استاندار و مدیر دستگاه‌های مختلف با قشرهای مختلف، نشست‌های مستمر ستاد انتخابات و برنامه‌هایی از جمله همایش تبیینی «مشارکت قوی» در انتخابات، از جمله اقدام‌هایی است که این روزها پیشوازی از انتخابات ۱۱ اسفند امسال و آمادگی برای برگزاری هر چه بهتر آن با مشارکت حداکثری را نشان می‌دهد.

نوید مشارکت پرشور انتخاباتی در استان سمنان

چهار رکن اصلی برای انتخابات امسال

استاندار سمنان با اشاره به همایش تبینی مشارکت قوی در سالن همایش هلال احمر استان سمنان، خاطرنشان کرد: چهار راهبرد اصلی از سوی مقام معظم رهبری برای انتخابات امسال در استان سمنان سرلوحه امور است.

سیدمحمدرضا هاشمی با اشاره به امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت به عنوان چهار رکن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات، افزود: امنیت در استان برقرار است، در حوزه سلامت به فرمانداران تاکید شده در هیچ مرتبه ای نباید جانبداری وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: مشارکت قوی و رقابت واقعی از اهداف انتخابات امسال است و به گفته رهبر معظم انقلاب، کسانی که مخاطب دارند باید برای مشارکت تلاش کنند.

استاندار سمنان اضافه کرد: برای رقابت بیشتر و بهتر نیز استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای رقابت سالم مورد تاکید است و به منظور مشارکت قوی با ۱۱۰ گروه و قشر شناسایی شده، نشست‌هایی در حال برگزاری است.

وی با یادآوری اینکه سمنان استانی سرآمد در تعداد شهدا، دارای سواد بالای دانشگاهی و امنیت پایدار، و فافد دغدغه اشتغال است، تاکید کرد: این استان نمونه وحدت استانی در کشور محسوب می شود.

وی تاکید کرد: دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و بهورزان، سه قشری هستند که در افزایش مشارکت انتخاباتی نقش مهمی دارند و باید ایفای نقش مهمی داشته باشند.

استاندار سمنان گفت که خروجی تمام تلاش ها در یازدهم اسفند باید به منصه ظهور برسد.

نوید مشارکت پرشور انتخاباتی در استان سمنان

پیش‌بینی ۶۷۹ شعبه اخذ رای برای انتخابات در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: ۶۷۹ شعبه اخذ رای در استان برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پیش‌بینی شده است.

هاشمی افزود: در استان سمنان امسال ۱۶ حوزه انتخابیه تعریف شده است که یک حوزه انتخابیه ویژه انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مرکزیت فرمانداری مرکز استان، ۱۵ حوزه اصلی مربوطه به حوزه های انتخابیه چهارگانه درنظرگرفته شده و۱۱ حوزه انتخابیه فرعی است.
وی با اشاره به اینکه ۴۶۱ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان پیش‌ثبت‌نام کردند که ثبت نام ۲۵۲ نفر نهایی شد، ادامه داد: ۱۹۸ نفر در چهار هیات اجرایی حوزه های انتخابیه تایید نهایی شدند که این رقم در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

استاندار سمنان از پیش‌بینی ۶۷۹ شعبه اخذ رای در استان خبر داد و تاکید کرد: از این تعداد ۴۷۶ شعبه شهری و ۲۰۳ روستایی و ۱۴۲ تعداد شعبه سیار و ۵۳۷ شعبه ثابت محسوب می شود.

نوید مشارکت پرشور انتخاباتی در استان سمنان

مشارکت در انتخابات یک تکلیف است

معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور گفت: امروز حضور در صحنه برای افزایش مشارکت انتخاباتی، با وجود برخی مشکلات، یک تکلیف است.

سیدمحمدتقی شاهچراغی در همایش تبیینی «مشارکت قوی» در سالن همایش هلال احمر سمنان با حضور موثران اجتماعی استان، افزود: درست است که مردم گرفتاری‌هایی دارند به ویژه در حوزه معیشتی، ولی برای عزت کشور و سربلندی نظام باید به وظیفه خود در قبال شهدا عمل کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: انتخابات به معنای مردم برای مردم است.

وی با اشاره به همایش تبیینی مشارکت قوی با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران و بهورزان استان سمنان، افزود: هر کدام از این موثران اجتماعی در اقشار مختلف باید ایفای نقش کنند و تاثیرگذاری برای افزایش مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی خواستن به معنای ایستادگی است، خاطرنشان کرد: اگر مسوولان خسته نشودند، مردم خسته نمی‌شوند و این مساله را تاریخ انقلاب ثابت کرده است.

رسالت همه ایستادگی پای آرمان ها است

شاهچراغی با یادآوری دوران دفاع مقدس و اینکه سربازان در جبهه های دفاع مقدس خستگی نمی شناختند و حتی روزها با مشکلات متعدد، پای آرمان‌ها ایستادند و پاپس‌نکشیدند، افزود: رسالت همه در برهه کنونی ایستادگی در مسیر انقلاب است.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به شهادت سردار سیدرضی موسوی از اهالی استان سمنان و ذکر خاطره ای از وی، بیان کرد: انقلاب اسلامی عرصه ای است که آثار آن فراتر از مرزهای ایران خود را نمایان کرده است. اکنون بسیاری از مردم دنیا و آزادگان به آرمانهای نظام دلبسته هستند.

معاون سیاسی وزیر کشور به اغتشاشات سال گذشته اشاره و اضافه کرد: این اغتشاشات را مردم جمع کردند. امسال در سالگرد اغتشاشات کسی نیامد، زیرا مردم نخواستند و نگذاشتند. البته نیروهای امنیتی و نظامی هم حضور و نقش خود را ایفاکردند، ولی نقش اصلی با مردم است.

وی تاکید کرد: در نگهداری از مرزها نقش اصلی با اقوام مختلف از بلوچ، آذری، کرد و خوزستانی است و نهادهای مسوول نیز رسالت خود را دارند.

وی یادآور شد: جنس مردم مشخص است و همه مردم از یک مجموعه اند و بعضی خط کشی‌ها خیلی شاید درست نباشد. انتخابات از آن مردم است و قانون مسیرها و وظایف هیات های اجرایی و نظارتی را مشخص کرده است.

دستاوردهای دولت سیزدهم مایه دلگرمی مردم است

رییس ستاد انتخابات کشور به دستاوردهای دولت سیزدهم اشاره بیان کرد: کارهای بسیار خوبی پیش رفته است، در این دولت شانی به جز خدمتگزاری وجود ندارد. شان مسوول همین است و اگر مسوولی رویکرد دیگری داشته باشد، اشتباه خود اوست و دولت بر خدمتگزاری مسوولان تاکید دارد.

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای پیشبرد و تکمیل طرحهای چندده ساله کشور، گفت که در این دولت این دست طرح ها در حال تکمیل است و برخی در دست اجرا است که با وجود کمبودهای اعتباری پیش رفته است.

وی ادامه داد: احیای واحدهای راکد برای اشتغال جدید در دولت سیزدهم با اهتمام ویژه از ابتدا پیگیری شد.

هدفگذاری برای سلامت انتخابات

شاهچراغی تاکید کرد: مردم با همه مشکلات و پمپاژهای خبری و رسانه ای دشمن، پای انقلاب ایستاده اند، در حالی که دشمن بر ناامیدی مردم تاکید دارد.

وی با بیان اینکه نظرسنجی ها از مشارکت پرشور مردم در انتخابات با وجود تلاش دشمن حکایت دارد، ادامه داد: همه تلاش ستادهای انتخابات در کشور بر سلامت انتخابات است و هیچ عذری پذیرفته نیست، زیرا قانون بر اجرای سالم تاکید دارد و تامین امکانات و بسترها برای انتخابات شبانه‌روز در حال انجام است.

دسیسه‌های دشمن در عرصه های مختلف

معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: در لایه های پنهان بسیاری از حوادث مانند حادثه ای که به شهادت سربازان در راسک رخ داد، دست امریکا و صهیونیسم در کار است در حالی که شاید مستقیم ورود نکنند.

وی به مسایل قانون جدید انتخابات اشاره و اضافه کرد: برخی عدم احراز صلاحیت ها به خاطر نقص مشکلات در بارگذاری مدارک افراد بود که به آنها اعلام می شود و فراخوانها انجام شد. جهت‌گیری شورای نگهبان و وزارت کشور به سمت رفع نواقص در برگزاری هرچه بهتر انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه از اقشار مختلف انتظار می رود برای افزایش مشارکت انتخاباتی تلاش کنند، ادامه داد: اقشار اجتماعی جدول زمانبدی برای این امر در دستور کار داشته باشند.

نوید مشارکت پرشور انتخاباتی در استان سمنان

پیام‌رسان‌های داخلی تا شبکه تلویزیونی محلی

رییس ستاد انتخابات کشور به زمینه‌سازی برای معرفی بیشتر نامزدها به مردم اشاره کرد و افزود: در پیام‌رسان‌های داخلی تفاهم شده تا نامزدها خود را از این بستر معرفی کنند. در هر حوزه انتخابیه نیز چیزی شبیه شبکه تلویزیونی محلی پیش بینی شده که حامیان و داوطلب ها فرصت معرفی داشته باشند و مردم به شناخت کافی در مورد نامزدهای انتخاباتی برسند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر، رفع شبهات و ابهامات مردم از رسالتهای گروه های موثر اجتماعی در نقاط مختلف است. برای انتخابات از روحانیت تا معلمان، شوراهای اسلامی و موثران نقش مهمی دارند در روشنگری برای جامعه دارند.

شاهچراغی افزود: برخی مسایل که در رسانه های دشمن مطرح می شود گاه با واقعیت ها خیلی فاصله دارد و از سویی ریشه بسیاری از مشکلات از سوی دشمنان است. در واقع، هر رای در انتخابات تیری به سوی دشمن است.

وی به فشار و دسیسه های دشمن اشاره کرد و گفت: خلاءهای در مورد داروهای بیماری‌های خاص و یا مساله کمبود شیر خشک، ریشه در مسایل غیرداخلی داشت.

وی ادعای انسان دوستی دشمنان را غیرواقعی دانست و ادامه داد: در جنگ غزه، یک تصویر از نوزادان غزه که در بیمارستان با قطع اکسیژن صهیونیست ها جان دادند، منتشر نشد زیرا این بچه ها را نیروهای آینده می دیدند. جنگ غزه تبدیل به میدان نامردی شده است.

وی یادآور شد: با وجود نظر خیلی ها درباره دلسردی مردم، همه نظرسنجی ها از مشارکت بالای مردم در انتخابات اسفند حکایت دارد.

آزادیخواهی مردم منطقه با تاسی از ایران

وی تاکید کرد: اهالی غزه با وجود تاکید و حملات متعدد رژیم اسراییل این منطقه را ترک نکردند زیرا به تکلیف خود عمل می‌کنند. در یمن ایستادگی ها برای آزادی و شرافت نشانی از درس گرفتن از انقلاب ایران است.

وی بیان کرد که همه دیدند یمنی ها در حمایت از غزه نیز سنگ تمام گذاشتند و برای میدان اعلام آمادگی کردند، این اعتبار بین‌المللی برخاسته از آرمان‌های نظام اسلامی است.

نوید مشارکت پرشور انتخاباتی در استان سمنان

خط تلفنی ۱۱۷ برای اعلام نظر انتخاباتی مردم فعال می‌شود

معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور گفت: سامانه تلفنی ۱۱۷ برای اخذ نظر و گزارش‌های مردمی از حوزه‌های انتخابیه در کشور فعال می‌شود.

سیدمحمدتقی شاهچراغی در حاشیه همایش تبیینی «مشارکت قوی» در سمنان، به خبرنگاران افزود: سامانه تلفنی ۱۱۷ برای اخذ نظرات و گزارش‌های مردمی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهیا شده و در حال طی مراحل فنی است تا به زودی فعال شود.

وی تاکید کرد: این خط تلفنی فعال می‌شود تا مردم نظرات و مسایل مربوط به انتخابات از حوزه انتخابیه خود را مستقیم به ستاد انتخابات وزارت کشور منعکس کنند.

وی با بیان اینکه کمتر از ۷۰ روز به انتخابات یازدهم اسفند مانده است و همه شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم است، یادآور شد: دستگاه های احراز هویت که مطابق با قانون جدید در شعبه‌های اخذ رای استفاده می شود، اکنون از وزارت کشور ارسال شده است.

شاهچراغی بیان کرد که ۱۶۵ هزار شعبه در سامانه وزارت کشور ثبت شده است که مراحل بازنگری، به روزرسانی و شناسایی نیارهای شعبه‌ها انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی‌ها در سطحی است که وزارت کشور همین امروز هم برای برگزاری انتخابات آمادگی دارد.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تلاش دشمن بر «عدم حضور» مردم در صحنه های مختلف نظام اسلامی است، افزود: دشمن نمی‌خواهد مردم در صحنه‌هایی مانند انتخابات و مناسبت‌ها حضور داشته باشند، ولی مردم مانند همیشه به تکلیف خود عمل می کنند و مهم این است که مسوولان نیز به وظایف خود عمل کنند.

شاهچراغی پنجشنبه شب در پایان سفر خود به سمنان با همراهی استاندار و دیگر مسئولان این استان و شهرستان مهدیشهر در جمع رزمندگان این شهرستان حضور یافت.

در این گردهمایی، شماری از رزمندگان دفاع مقدس از سوی معاون سیاسی وزیر کشور تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

۴۶۱ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان پیش‌ثبت‌نام کردند که ثبت نام ۲۵۲ نفر نهایی شد، ۱۹۸ نفر در چهار هیات اجرایی حوزه های انتخابیه تایید نهایی شدند که این رقم در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

۶۷۹ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۴۷۶ شعبه شهری و ۲۰۳ روستایی و ۱۴۲ تعداد شعبه سیار و ۵۳۷ شعبه ثابت محسوب می شود.

۸۰ درصد ثبت نام‌کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تایید صلاحیت شدند و اعلام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در انتظار اعلام نهایی شورای نگهبان است.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha