موانع پیشرفت ورزشکاران کرمانشاه از زبان قهرمانان آسیا و جهان

کرمانشاه - ایرنا - تعدادی از قهرمانان ملی استان کرمانشاه در نشستی با استاندار به بیان دغدغه‌های خود پرداختند؛ درد دل‌هایی هر چند کوتاه اما عمیق و از عمق وجود مدال آوران که نشان از ضعف زیرساخت های ورزش این خطه غرب کشور باوجود پیشرفت های حاصله دارد.

به گزارش جمعه خبرنگار ایرنا، مراسم تجلیل از مدال آوران استان کرمانشاه در رقابت های جهانی، آسیایی و بین المللی روز گذشته با حضور استاندار و شماری از مسوولان و مدیران کل دستگاه های اجرایی در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

این مراسم با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و با بخش‌های دیگری همچون پخش کلیپ هایی از مدال آوران استان و گزیده سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدارشان با ورزشکاران ادامه یافت.

همچنین چند نفر از ورزشکاران و روسای هیات های ورزشی استان کرمانشاه به عنوان نماینده ورزشکاران این خطه غربی کشور به ایراد سخن پرداخته و مطالبات و دغدغه های خود در زمینه های مختلف را بیان کردند که بیشترین آن در زمینه تامین معیشت، اشتغال و خانه بود.

اشتغال یکی از بزرگترین مشکل ورزشکاران کرمانشاهی است

رییس هیات جانبازان و معلولان استان کرمانشاه و مربی تیم ملی نخستین نفری بود که به عنوان نماینده ورزشکاران ایراد سخن کرده و در ابتدای سخنانش از حضور استاندار کرمانشاه در جمع قهرمانان و مدال آوران قدردانی کرد.

عزت الله پرنیان همچنین با قدردانی از مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه گفت: استعدادهای ورزشی زیادی در استان وجود دارد که می توانند در آوردگاه های مختلف بین المللی برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: هرچه بیشتر در حوزه ورزش استان کرمانشاه سرمایه گذاری شود نتیجه و ثمره آن را در اجتماع بیشتر خواهیم دید.

موانع پیشرفت ورزشکاران کرمانشاه از زبان قهرمانان آسیا و جهان

پرنیان ادامه داد: از سرمایه گذاران کرمانشاه انتظار داریم همانند دیگر استان های کشور در بحث اسپانسر (حمایت مالی) حضور یافته و استعدادهای پرتوان را یاری کنند که البته این امر به دست شخص استاندار امکان پذیر است.

رییس هیات جانبازان و معلولان کرمانشاه تاکید کرد: یکی از مشکلات بزرگ ورزشکاران و قهرمانان استان که در ۲۰ سال اخیر با آن دست و پنجه نرم می کنند بحث اشتغال است، ورزشکاری که قهرمان جهان یا المپیک می شود انتظار دارد از نظر اشتغال وضعیت مناسبی در اجتماع داشته باشد، بسیاری از ورزشکاران ما هم اکنون راننده اسنپ هستند و برای یک قهرمان ملی دردآور است.

وی با اشاره به وضعیت ورزش جانبازان و معلولان کرمانشاه نیز گفت: در زمان حاضر شانس اول کسب بهترین مدال المپیک پاریس در دست ورزشکاران کرمانشاه است و بعداز المپیک ریو و توکیو که موفق به کسب مدال نشدیم این قول را می دهم که در المپیک پاریس نماینده شایسته ای داشته و یک مدال ارزشمند برای استان به ارمغان آوریم.

حال رشته قایقرانی کرمانشاه خوب نیست

رییس هیات قایقرانی استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با اشاره به جذب ورزشکاران مدال آور بازی های آسیایی و جهانی در دستگاه های دولتی که در هیات دولت نیز تصویب شده است، گفت: در این مصوبه جذب ورزشکاران فقط به ادارات کل ورزش و جوانان محدود شده است و مشارکت سایر دستگاه ها می تواند مفیدتر باشد.

محمدصدیق حشمتیان تاکید کرد: اشتغال در حال حاضر به یک دغدغه مهم ورزشکاران تبدیل شده است به طوری که ورزشکار بعد از پایان عمر قهرمانی بتواند زندگیش را اداره کند.

وی همچنین با اشاره به وجود اسپانسرهای محدود برای حمایت از ورزشکاران کرمانشاه گفت: این نقص باعث شده تا سایر استان ها قهرمانان ملی پوش کرمانشاه را به راحتی جذب خود کنند و مدالی که باید برای استان باشد را به تیم های خود می برند.

موانع پیشرفت ورزشکاران کرمانشاه از زبان قهرمانان آسیا و جهان

حشمتیان با طرح این سوال که چرا شرکت های عظیمی که از منابع و تسهیلات استان کرمانشاه استفاده می کنند سهمی در اسپانسرینگ ورزشی این استان ندارند؟ در زمینه وضعیت رشته قایقرانی استان نیز اظهار کرد: متاسفانه حال رشته قایقرانی کرمانشاه خوب نیست و از زمانی که دریاچه شهربازی که تنها محل تمرین قایقرانان استان بود خشک شده است، این رشته نتوانست در زمینه استعدادپروری و پشتوانه سازی به خوبی عمل کند.

حشمتیان تاکید کرد: استان کرمانشاه در این رشته ورزشی در گذشته بسیار موفق بوده و توانست به مدال های مختلفی در سطح آسیا دست پیدا کند و حتی در مقطعی ۱۴ ملی پوش را در رده های مختلف سنی معرفی کرد.

معرفی و تقویت خرده فرهنگ ها و برگزاری جشنواره های بومی محلی

رییس هیات ورزش های روستایی، عشایری و بومی محلی کرمانشاه دیگر نماینده ورزشکاران استان نیز اظهار کرد: معرفی خُرده فرهنگ های با اصالت و قومی استان مبتنی بر فرهنگ های ارزشی انقلاب اسلامی و انسجام بین اقوام و ایجاد فرصت مشارکت بین اقشار مختلف مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

موانع پیشرفت ورزشکاران کرمانشاه از زبان قهرمانان آسیا و جهان

زهرا کشتمند افزود: ارتقای همگرایی اجتماعی و تقویت هویت ملی و همبستگی ملی در پهنه سرزمینی استان کرمانشاه از طریق برگزاری رویدادهای ورزشی، جشنواره بومی و محلی و همایش های همگانی می تواند موجب همدلی و وحدت بیشتر بین مردم شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم بودجه ای را در راستای این امر جهت برگزاری باشکوهتر سنن و آداب و اصالت استان کرمانشاه پیش بینی شود.

مسوولان شهرستان پاوه هنوز به وعده اهدای زمین عمل نکرده اند

ملی‌پوش پارا دومیدانی ایران در رشته پرتاب وزنه نیز در این مراسم به عنوان نماینده قهرمانان استان کرمانشاه گفت: در زمان حاضر مسایلی چون اشتغال، مسکن و معیشت از اصلی ترین مشکلات ورزشکاران است.

یاسین خسروی افزود: طی یکسال گذشته در مقاطع مختلف موفق به کسب سه مدال جهانی و آسیایی برای کشورم شدم و هم اکنون نیز توانسته ام سهمیه شرکت در مسابقات پارالمپیک پاریس را بدست آورم ولی هر بار که به این مسابقات رفتم و برگشتم قول یک قطعه زمین را به من دادند ولی هنوز که هنوز است خبری از این وعده نیست.

موانع پیشرفت ورزشکاران کرمانشاه از زبان قهرمانان آسیا و جهان

وی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته در زندگی ام هیچ تغییری ایجاد نشده است، افزود: هنوز با زن و بچه ام در یک اتاق استیجاری در شهرستان پاوه زندگی می کنم.

رکوردار پرتاب وزنه جهان گفت: جدای از بحث مالی به لحاظ شغلی و مسکن وضعیت ورزشکاران استان کرمانشاه به هیچ عنوان قابل قیاس با سایر استان ها نیست و این امر برای ما ورزشکاران بسیار آزار دهنده است.

وی اضافه کرد: در دیدار اخیرش با رهبر معظم انقلاب، ایشان به مسوولان تاکید کردند که مشکل مسکن و اشتغال مدال آوران را برطرف کنند که امیدواریم عملی شود.

ورزشکار قهرمان جهان هزینه تعمیر خودرو را ندارد

رییس هیات پرورش اندام استان کرمانشاه نیز با سرودن این شعر که گفتی که شب تار سحر می گردد یک نفر مانده از این قوم که بازمی گردد سخنانش را آغاز کرد و گفت: واقعا دغدغه همه ورزشکاران مسکن، شغل و ازدواج است که یکی از دلایل مهمی که ورزشکاران جوان قادر به تشکیل خانواده نیستند بحث مالی است.

مهدی حاتمی با بیان اینکه همه ورزشکاران در تمامی مقاطع مختلف انقلاب پای کار بوده اند، گفت: متاسفانه طی سال های اخیر ورزشکاران استان کرمانشاه به دلیل مشکلات فراوان دچار یک نوع دلزدگی شده اند.

موانع پیشرفت ورزشکاران کرمانشاه از زبان قهرمانان آسیا و جهان

وی افزود: وقتی یک قهرمان جهان با پراید ۱۰۰ میلیونی در حال مسافرکشی است و به دلیل نداشتن پول قادر نیست حتی خودرو را تعمیر کند باید گفت که مشکل مالی برای ورزشکاران هم اینک همانند یک مصیبت است.

وی اضافه کرد: وقتی دختر خانمی که با مشکلات عدیده ای که در جامعه برای ورزش بانوان وجود دارد با پشتکاری مثال زدنی در آسیا قهرمان شده و برای کشور و استانش مدال آوری می کند را فقط با یک شاخه گل مورد تشویق قرار می دهند، چگونه می تواند سرش را مقابل خانواده و جامعه اش بلند کند.

پایبندی ورزشکاران ایرانی به نظام توطئه دشمنان را نقش بر آب کرده است

یکی از مربیان رشته ووشو و از قهرمان اسبق این رشته در جهان نیز گفت: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بحث حضور ورزشکاران و جوانان کشورمان در عرصه های بین المللی حرکتی ارزشمند است که توانسته تبلیغات منفی دشمنان را مبنی بر اینکه نخبگان عرصه های مختلف با نظام اسلامی میانه ای ندارند خنثی سازد.

مریم هاشمی افزود: مسوولان نیز در قبال این افتخار آفرینی ورزشکاران وظایف خود را از جمله در بحث فراهم ساختن تجهیزات لازم برای تمرین و تسهیل قهرمانی و آنچه نیاز یک ورزشکار در مسیر قهرمانی است؛ انجام دهند.

موانع پیشرفت ورزشکاران کرمانشاه از زبان قهرمانان آسیا و جهان

وی با بیان اینکه ورزشکاران به عنوان نماینده ایران زمین در عرصه های بین المللی ارزش های مردم ایران را به نمایش می گذارند، افزود: پای کار بودن استاندار کرمانشاه در حمایت از ورزشکاران این امید را در دل آنها بوجود آورده است که حضوری قدرتمندتر در رقابت های جهانی و ملی داشته باشند.

هاشمی تاکید کرد: یکی از خواسته های قهرمانان توجه به ماده ۵۳ موضوع سهم ادارات استان ها برای جذب قهرمانان است که امیدواریم از سوی شخص استاندار در کرمانشاه با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه ورزش برای قهرمانان یک شغل محسوب می شود، افزود: وقتی که ورزشکار روزانه چندین ساعت را به امر ورزش می پردازد نباید انتظار داشت که همانند سایر اقشار جامعه بتواند در مشاغل دیگر نیز همزمان به کار بپردازد.

تحول خوبی در ورزش کرمانشاه آغاز شده است

یکی از بانوان و فعالان رشته سوارکاری استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: پتانسیل های بسیار خوبی در رشته های مختلف ورزشی در استان کرمانشاه وجود دارد و می توان ورزشکارانی را که به دلایل مختلف فراموش شده اند با یک برنامه ریزی اصولی و منظم دوباره به عرصه ورزش بازگرداند.

موانع پیشرفت ورزشکاران کرمانشاه از زبان قهرمانان آسیا و جهان

مهتاب بابا حیدری افزود: از زمانی که مدیریت ورزش استان در سال گذشته تغییر پیدا کرد شاهد تحول خوبی هستیم که این امر نشان دهنده اتاق فکر موثری است که در بدنه اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ورزشکاران به اذعان همه آنها بحث اشتغال است، گفت: در کنار سایر دستگاه های اجرایی، شهرداری ها نیز می توانند همانند ادوار گذشته در این مهم مشارکت داشته و بخشی از مشکل ورزشکاران را رفع سازند.

اشتغال و مسکن ورزشکاران کرمانشاه مورد توجه جدی است

استاندار کرمانشاه نیز پس از اتمام سخنان ورزشکاران با قدردانی از افتخارآفرینی آنان در عرصه‌های ملی و بین المللی با بیان اینکه دغدغه تامین اشتغال و مسکن ورزشکاران مورد توجه جدی قرار گرفته است افزود: دغدغه مختلف شما ورزشکاران برای من به عنوان شخص استاندار مورد قبول بوده و با تمام توان در رفع آنها تلاش خواهد شد.

محمد طیب صحرایی اضافه کرد: در بحث تامین خانه تلاش خواهد شد ورزشکارانی که واجد شرایط دریافت مسکن هستند به صورت تجمیعی در قالب مسکن مهر به آنها خانه تعلق گرفته و در کنار آن سعی می شود تسهیلات مناسب نیز ارایه شود.

استاندار کرمانشاه با ابراز امیدواری از اینکه در دیدار بعد با ورزشکاران استان خبرهای خوبی در زمینه تامین مسکن آنها ارایه شود یادآور شد: در زمینه اشتغال نیز با تلاش هایی که در استان برای کاهش آمار بیکاری و اشتغال آفرینی صورت گرفته است بحث ایجاد شغل آبرومند برای ورزشکاران نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

موانع پیشرفت ورزشکاران کرمانشاه از زبان قهرمانان آسیا و جهان

صحرایی، ظرف اشتغال استان را کوچک عنوان کرد و گفت: با تلاش هایی که ظرف یکسال اخیر در استان آغاز شده و تداوم دارد هم اکنون رشد اشتغال در کرمانشاه با افزایش سه برابری در مقایسه با میانگین کشوری به سه درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری در سطح استان رابطه مستقیمی با جذب اسپانسر برای فعالیت های ورزشی دارد، یادآور شد: با سرمایه گذاری خوبی که در سطح استان ایجاد و در حال افزایش است بدون شک پشتیبانی و حمایت از تیم های ورزشی در آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

موانع پیشرفت ورزشکاران کرمانشاه از زبان قهرمانان آسیا و جهان

به گزارش ایرنا، تجلیل از خانواده شهدا و چهار شخصیت برجسته در حوزه مقاومت و حجاب و عفاف، اهدای لوح با امضای قهرمانان و جامعه ورزشی به استاندار کرمانشاه و تجلیل از قهرمانان ورزشی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha