معاون وزیر ارشاد:تجهیز هنرستان‌های هنرهای زیبا در دستورکار است+ فیلم

شیراز-ایرنا-معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز هنرستان‌های هنرهای زیبا را در دستورکار دانست و گفت: تعداد هنرستان‌های ما در کل کشورزیاد و نیاز به اسباب، وسایل و لوازم آموزشی دارند که تمام تلاش خود را برای فراهم کردن امکانات انان به کار گرفته‌ایم.

محمود سالاری جمعه درحاشیه بازدید از نخستین هنرستان هنرهای زیبای دخترانه شیراز به خبرنگار ایرنا گفت: جای بسی خوشحالی است که امروز توفیق پیدا کردم بازدیدی از هنرستان دخترانه شیراز و امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های ایجاد شده در این مجموعه داشته باشم.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد ادامه داد: این هنرستان امسال به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده؛ فضا، فضای بسیار خوبی است چراکه تلاش‌ و تعامل خوبی بین ارشاد و وزارت آموزش و پرورش برای راه‌اندازی این مجموعه شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: این مجموعه یک سری نیازهای اولیه داشت که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس این نیازها را تأمین کرده و یک سری نیازهای ثانویه از قبیل تهیه سازهای مختلف، میزهای نور، کامپیوتر و کارت گرافیکی مناسب برای رشته هنر نیز دارد که وظیفه ماست که این نیازها را تأمین کنیم.

معاون وزیر ارشاد:تجهیز هنرستان‌های هنرهای زیبا در دستورکار است+ فیلم

او در رابطه با امکانات موردنیاز این مجموعه گفت: قطعا تأمین نیازهای این مجموعه در دستور کار این معاونت قرار دارد؛ امیدواریم برای سال تحصیلی آینده این نیازها مرتفع شده باشد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد ابراز کرد: امیدوارم این مجموعه‌ها تعلیم و تربیت هنر کشور را چنان که شایسته و بایسته است پیش ببرند؛ در واقع این هنرستان‌ها نباید تنها به حوزه تکنیک بپردازند بلکه بخش پرورش استعدادها در حوزه‌ها و ابعاد معنوی نیز برای ما اهمیت بسیاری دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای ورود افراد به این مجموعه استعدادیابی صورت می‌گیرد، گفت: بدون شک استعدادیابی برای جذب هنرجو در همه هنرستان‌ها صورت می‌گیرد؛ برای تحقق این امر مهم نیازسنجی منطقه انجام و رشته موردنباز تأسیس می‌شود و بر اساس استعدادهای که مورد تقاضا هستند ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

سالاری افزود: بدون شک هنرجویان در رشته موسیقی، گرافیک و نمایش حتما باید پیش‌زمینه و اطلاعات مختصری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه برای حضور در هنرستان‌ها استعدادسنجی انجام می‌شود، گفت: حضور در این هنرستان‌ها بدون سابقه و پیش‌زمینه نمی‌تواند مثمرثمر واقع شود و هنرجو ممکن است در نیمه راه باقی بماند؛ لذا نیاز است متقاضیان از استعداد ذاتی برخوردار باشند

او در خصوص با برنامه این معاونت برای دوران پس از فارغ‌التحصیلی هنرجویان گفت:وظیفه ما حمایت از تولیدکنندگان هنر است؛ در واقع ما نمی‌توانیم کسی را گلخانه‌ای رشد دهیم؛ طبیعتاً بازار هنر بازار فراخی است که هر کس بایستی بتواند گوی سبقت را از بقیه رقبا برباید.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اضافه کرد: برنامه ورود فارغ‌التحصیلان این مجموعه به بازار هنر به عنوان برنامه کلان اشتغال کشور و برنامه کلان اقتصاد هنر محسوب می‌شود که باید در همان سطح کلان به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش این معاونت این است که هنرستان‌های تحت پوشش را در حوزه آموزش‌های رسمی تجهیز و به توسعه زیرساخت‌های این هنرستان‌ها کمک کند، گفت: در حوزه آموزش‌ غیررسمی نیز درصدد هستیم آموزشگاه‌های هنری را در اختیار افراد صاحب صلاحیت و افرادی که دارای تجربه، توان و مهارت کافی برای آموزش هستند قرار دهیم.

سالاری یادآور شد: در حوزه زیرساخت‌ها باید ساختمان‌های فرهنگی و هنری ایجاد کنیم که خوشبختانه در ۲سال گذشته اهتمام خوبی برای تجهیز و تکمیل ساختمان‌های نیمه‌کاره شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر همه ساختمان‌های نیمه‌کاره یکی یکی به چرخه بازیابی، بازپروری و توسعه می‌رسند و مورد استفاده هنرمندان کشور قرار می‌گیرند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد افزود: بدین ترتیب ما در چند جبهه مختلف از جمله آموزش رسمی، تولید کتاب، تولید محتوا، توسعه هنرستان‌ها، تجهیز این مجموعه‌ها، فعال کردن آموزشگاه‌های هنری در حوزه آموزش غیررسمی و نظارت بر آنچه در این آموزشگاه‌های اتفاق می‌افتد فعالیت داریم.

وی اضافه کرد: همچنین اقدامات قابل‌توجهی برای توسعه زیرساخت‌های ساختمان‌های فرهنگی، پلاتوها، سالن‌های موسیقی و کنسرت و گالری‌ها در حال انجام است؛ این توسعه روز به زور بیشتر و بیشتر می‌شود و این مجموعه‌ها در حال وارد شدن به چرخه فرهنگ و هنر هستند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: هنرمندان در گذشته‌های دور یک دستشان به آسمان و یک دستشان به قلم و هنر بوده است اما متأسفانه امروز هنرمندان تا حدودی تکنیک زده شده‌ و به سمت فرم رفته‌اند؛ امیدواریم هنرستان‌ها به این بخش ماجرا توجه ویژه داشته باشند.
حمید رضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به اتفاق سید رسول موسوی نژادیان معاون هنری سینمایی معاون وزیر را در این بازدید همراهی کردند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha