امام جمعه شهرکرد: ۹ دی روز نمایش قدرت مردمی در جمهوری اسلامی است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ۹ دی سال ۱۳۸۸ روز تاریخی پرعبرت و نمایش قدرت مردمی در نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) با بیان اینکه کاری که از هیچ کسی بر نمی‌آمد در ۹ دی ماه ۱۳۸۸ با همت مردم متحد و منسجم انجام شد، افزود: در این روز تاریخی که به عنوان روز بصیرت شناخته می‌شود، فتنه‌ها از سوی مردم برچیده شد و به روز بصیرت، میثاق با اسلام، نظام جمهوری اسلامی و ولایت در تاریخ ایران اسلامی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در فتنه ۸۸ در شرایط سختی قرار گرفته بود، اظهار داشت: فتنه ۸۸ براندازانه‌ای بود که دشمن از مدت‌ها قبل برای آن طراحی، افراد به خصوصی برای آن تربیت کرده و دلارهای سنگینی برای آن هزینه کرده بودند تا به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند.

امام جمعه شهرکرد گفت: در آن شرایط سخت، تنها ملت ایران بود که توانست به همه فتنه‌ها و خواسته‌های شیطانی دشمن پایان بدهد.

وی با تاکید بر حفظ پشتیبانی مردم به عنوان سرمایه‌ای مهم افزود: رمز بقای جمهوری اسلامی حضور جدی، همگانی و متحد مردم در صحنه است.

نکونام ادامه داد: البته بهانه‌های فراوانی برای در صحنه نبودن وجود دارد ولی این بهانه‌ها در برابر اصل نظام جمهوری اسلامی و اصل اسلام قابل قبول نیست و نمی‌تواند ما را از اسلام جدا کند.

امام جمعه شهرکرد گفت: هر چند ما خیلی تا رسیدن به اسلام ناب محمدی(ص) فاصله داریم اما حرکت به سمت اسلامی‌سازی جامعه بشری آغاز شده و نه تنها اسلامی سازی کشور بلکه منطقه و جهان هدف است.

جایگاه زن در اسلام گرامی داشته شده است

نکونام با اشاره به ۱۳ دی‌ماه روز زن گفت:دین مبین اسلام در رسیدن به کمال انسانی بین زن و مرد تفاوت نگذاشته است و زن و مرد در خلقت، کارایی و انجام وظایف متفاوت از یکدیگر اما هر ۲ یک راه ، شخصیت انسانی ، مسیر توحیدی و مقصد را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی نگاه‌های ظالمانه‌، به زن جفا کرد اضافه کرد: برخی نگاه‌های مردسالارانه ،زن را در عرصه‌هایی مظلوم قرار داد و از آن طرف تبلیغات سوء و نابه‌جای غربی‌ها جایگاه زن را در حد یک کالا تنزل بخشید

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: امروز زنان مسلمان هرچند سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند اما در عرصه‌های علمی، فناوری، جهادی، دین‌مداری، جهانی، حیا، عفت و حجاب پیشگام هستند.

ملت غزه، مظلوم اما مقتدر هستند

وی با اشاره به مساله غزه گفت: در مقابل ستمی که به مردم بی‌پناه غزه وارد می‌شود اما این سکوت مرگبار و نبود حمایت دولت‌های جهانی بیشتر آزار دهنده است.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: وجود برخی دولتمردانی که به ندای مظلوم غزه هیچ پاسخی نمی‌دهند به عنوان یک لکه ننگ در تاریخ به ثبت می‌رسد و این ملت مظلوم غزه است که با تحمل سختی های فراوان همچنان مقتدر پابرجا است.

وی یادآور شد: امروز فلسطین و غزه مقتدر ایستاده چون مقاومت به فضل الهی به یک جبهه واحد تبدیل شده است و این ایستادگی موجب مستاصل شدن رژیم صهیونیستی و همدستانش در مدت هشتاد روز گذشته شده است.

نکونام با گرامیداشت ۱۲ دی‌ماه سالروز وفات آیت‌الله مصباح یزدی افزود: ایشان مردی از تبار علم و عرفان، ایمان و اخلاق، فلسفه و سیاست، روشن ضمیر و دین مدار و شخصیت بزرگی که مانند برخی چهره‌های ایمانی و بصیر دیگر در حق او جفا شد و فکر او، عظمت علمی و معرفتی و معارف او را درک نکردند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه کشور در آستانه برگزاری دوزادهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دور انتخابات خبرگان رهبری قرار دارد بر ضرورت حفظ وحدت‌، اطمینان دادن به مردم در خصوص برگزاری انتخاباتی سالم و تبیین این رخداد مهم از سوی جریان‌های فعال، جوانان هوشمند و انقلابی، صاحبان تریبون‌ها و رسانه‌ها با هدف مشارکت جدی و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha