غزه چهره زشت پروژه صهیونیسم را در جهان نمایان کرد/ ضرورت بازنگری در مؤسسات بین‌المللی

تهران- ایرنا- سخنگوی ائتلاف نداء تونس گفت: غزه چهره زشت پروژه صهیونیسم را در منطقه و جهان نمایان کرد و مشخص شد که صهیونیسم بر نژادپرستی و نقض قوانین بین‌الملل بنا شده و بشریت حاضر به پذیرش آن نیست.

به گزارش ایرنا، «خالد شویکات» استاد دانشگاه و سخنگوی ائتلاف نداء تونس با حضور در برنامه تلویزیونی «ساعت به وقت قدس» در شبکه افق گفت: تحولات غزه نشان داد که غزه فقط از خودش دفاع نمی‌کند؛ بلکه در حال دفاع از امت عربی و اسلامی و همچنین دفاع از انسانیت است. جنایت‌هایی که علیه غزه صورت می‌گیرد فرسودگی مجامع بین‌المللی را نشان می‌دهد و مورد پذیرش نیست و همچنین نشان‌دهنده اختلال جدی در معیارهای عدالت و برابری در سازمان‌های بین‌المللی است.

بازنگری در مؤسسات بین‌المللی الزامی است

وی با بیان اینکه یکی از سازمان‌هایی که وظیفه‌اش حراست از قوانین بین‌المللی است دادگاه کیفری جنایت جنگی است، تأکید کرد: همه این سازمان‌ها نیازمند اصلاحات فوری هستند. موضوع غزه ثابت کرد که بازنگری در مؤسسات بین‌المللی الزامی است تا قوانین مورد احترام و قابل اجرا باقی بمانند. امروز رژیم صهیونیستی قوانین بین‌الملل را بدون ترس از مجازات قانونی و پیگرد قضایی لگد مال کرده است.

سخنگوی ائلاف نداء تونس یادآور شد: قدرت‌های بزرگ به جای اینکه حافظ قوانین بین‌المللی باشند صهیونیست‌ها را به ارتکاب جنایات ضد بشری تشویق می‌کنند. بنابراین غزه نه تنها مقدمه‌ای برای اصلاح اوضاع منطقه است، بلکه می‌تواند به اصلاح وضع جهان بر مبنای معیارهای عدل و مساوات کمک کند.

مقاومت ملی دشمن را با شکست به خروج از غزه وادار خواهد کرد

شویکات حجم بالای ویرانی را نشانه بزدلی و عجز رژیم صهیونیستی از ورود به جنگ‌های حقیقی و رو در رو دانست و افزود: با وجود این همه کشتار که از طریق بمباران وحشیانه جنگنده‌ها و توپخانه صورت می‌گیرد و زیرساخت‌ها و مراکز غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند، با وجود هزاران شهید که اغلب آنها کودکان و زنان هستند اما مقاومت ملی و اسلامی در غزه پابرجاست و در نهایت پیروز خواهد شد و دشمن را با شکست به خروج از غزه وادار خواهد کرد.

وی اذعان کرد: به اعتقاد من جنگ غزه برای دشمن شبیه سفر به جهنم است و در نهایت مجبور می‌شود که خواسته‌های عادلانه مقاومت را بپذیرد. مساله فراتر از توقف صرف تجاوزگری و آتش بس است. موضوع به حقوق ملت فلسطین در باز پس‌گیری و بازگشت به سرزمینش مربوط می‌شود. مساله به زندگی همراه با کرامت انسانی و توأم با استقلال مردم فلسطین در سرزمین تاریخی حد فاصل دریای مدیترانه تا کرانه رود اردن مرتبط است و به اذن خداوند این مسئله محقق خواهد شد.

بخاطر منافع ناچیز صهیونیست‌ها از قوانین بین‌الملل چشم پوشی می‌کنند

سخنگوی ائلاف نداء تونس با اشاره به سلطه لابی صهیونیست‌ها بر بسیاری از کشورها به ویژه در کشورهای قدرتمند غربی و در بخش رسانه‌ها، بیان کرد: سلطه صهیونیست‌ها بر نخبگان سیاسی و سازوکارهای انتخاباتی موجب شده که بتوانند بر اکثریت این نخبگان تسلط پیدا کنند و این نخبه‌ها در تصمیم‌گیری‌ها، منافع ناچیز صهیونیست‌ها را مد نظر قرار می‌دهند و از ارزش‌های بشری و قوانین بین‌الملل چشم پوشی می‌کنند.

شویکات ادامه داد: همه این‌ها باعث شده که این کشورها رنگ و بوی امپریالیستی و صهیونیستی و صلیبی به خود بگیرند. به اعتقاد من حوادث غزه سرآغاز فروپاشی هیمنه صهیونیست‌ها به عنوان یک لابی و ایدئولوژی در بسیاری از جوامع غربی است و سرآغاز تحرک مردمی در تعدادی از کشورهای غربی از جمله آمریکا خواهد بود و نشانه تحول عمیق در این جوامع است و اثرگذاری دارد.

غزه چهره زشت پروژه صهیونیسم را به جهانیان نشان داد

سخنگوی ائلاف نداء تونس روند تغییرات سیاسی را کندتر از تغییرات افکار عمومی دانست و ادامه داد: ابتدا افکار عمومی تغییر می‌کنند و سپس بر روند سیاسی در کوتاه‌مدت و بلندمدت تاثیر می‌گذارد. از این پس ماموریت لابی صهیونیست‌ها در کشورهای غربی سهل و آسان نخواهد بود.

وی ادامه داد: غزه چهره زشت پروژه صهیونیسم را در منطقه و جهان نمایان کرد و مشخص شد که صهیونیسم بر نژادپرستی و نقض قوانین بین الملل بنا شده و بشریت حاضر به پذیرش آن نیست. به نظر من غزه جهان عرب را هم بر همین مبنا بازآرایی خواهد کرد.

شویکات در پایان گفت: تمایل دارم که به نوبه خودم از رهبری و ملت ایران تشکر کنم؛ چراکه ایران از روحیه مقاومت، کرامت و وحدت اسلامی دفاع می‌کند و همچنین به امتمان و مسلمانان و آزادگان جهان می‌گویم که روحیه و اعتماد به نفس شما باید در اوج باقی بماند زیرا پیروزی پس از صبر و شکیبایی به دست می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha