امام جمعه کرمان: رقبای انتخابات نباید یکدیگر را از صحنه خارج کنند

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه رقبا در انتخابات گاهی تلاش می کنند که رقیب خود را از صحنه خارج کنند گفت: آنان باید خود مورد بررسی قرار دهند نه اینکه دیگران را از صحنه خارج کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان در مصلای امام علی(ع) افزود: اگر سند و مدرکی علیه نامزدهای انتخاباتی وجود دارد باید آن را به مراکز رسیدگی از جمله شورای نگهبان تحویل داد.

وی اظهار داشت: انتخابات باید مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت داشته باشد، رقابت مربوط به نامزدها و افرادی است که صحنه انتخابات را مدیریت می کنند.

امام جمعه کرمان گفت: هیات های نظارت که مشغول رسیدگی به صلاحیت ها هستند در این حوزه دقت کنند و اگر کسی حداقل ها را ندارد شأن مردم این نیست که این فرد بتواند در معرض انتخاب قرار گیرد و نامزد باشد.

تحلیل مناسبت ها

وی با تبریک روز جهادکشاورزی به جهادگران عرصه خدمت عنوان کرد: فرمان حضرت امام (ره) در سواد آموزی از دیگر حوادثی است که به کم سوادان کمک کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به سالگرد پیام تاریخی حضرت امام (ره) به گورباچف افزود: این پیام دنیا را تحت تاثیر قرار داد، امام خمینی(ره) نشان داد که دوران کمونیسم به پایان رسیده و دیدید چه فروپاشی اتفاق افتاد، همانطور که به زودی قدرت بلوک غرب از بین خواهد رفت که آثار آن را می‌بینیم.

وی با تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن ضمن اشاره به شأن، جایگاه و احترام اسلام برای زن گفت: مادر و همسری جایگاه تربیت انسان دارند که مهمترین رسالت و مسئولیت است که این موضوع در وهله نخست وظیفه انبیا است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: جامعه به نقش مادر افتخار می کند و این جایگاه بسیار رفیع، عزیز و عظیم الشان است.

چه کسانی بازیگر جریان فتنه شدند؟

وی گفت: روز ۹ دی رونمایی از یکی دیگر از فتنه هایی بود که انقلاب را به صورت جدی تهدید کرد و افرادی در کمال تأسف نتوانستند بفهمند و بصیرت لازم را نداشتند یا عوامل دیگر باعث شد که کشور را دچار آشوب کنند، این افراد به جای ایستادن جلو فتنه، بازیگر آن جریان شدند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یادآور شد: فتنه سه محور اصلی دارد که بخشی از آن عبارت است از هوا و هوس پرستی، و برخی با هوا پرستی به جنگ نظام، انقلاب و تمامی ارزش ها می روند زیرا پیروز نشدند، لذا مراقبت و مواظبت می خواهد.

وی ابراز داشت: افراد هواپرست را در انتخابات شناسایی کنید ولو کسانی که شعار مقدس می‌دهند، در این زمینه کسانی در سال ۸۸ بازیگر صحنه شدند که سال‌ها در خدمت امام و انقلاب بودند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: ریشه دیگر فتنه لجبازی است باید هرکسی در کشور به قانون عمل کنند اما برخی می خواهند فراتر از قانون حرکت و لجبازی کنند و در مقابل اصول انقلاب می ایستند که در این زمینه فتنه اتفاق می افتاد.

وی ادامه داد: نکته دیگر بی بصیرتی است و بی بصیرتی بیشتر در میان هواداران مشاهده می شود، برخی ها باوجود اینکه نمی دانند دچار فتنه می شوند فتنه از ۲ جا از جمله هواپرستی و به نام دین، وارد می شود و فتنه می کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ابراز داشت: ۹ دی جریانی است که توده های مردم با بصیرت کامل فتنه های این روز را خاموش کردند و همانطور که در سال ۸۸ و ۱۴۰۲ عده ای ساکت و مردود شدند و دفاعی از انقلاب نکردند، ترسیدند و مرعوب شدند.

تفسیر بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم کرمان

وی با تشکر و قدردانی ویژه از رهبر عالی قدر انقلاب مقام معظم رهبری گفت: خیل عظیمی از اهالی کرمان دوست داشتند خدمت مقام معظم رهبری برسند.

وی ادامه داد: اما ظرفیت محدود بود و همه کسانی که عاشق هستند نتوانستند به دیدار ایشان بروند و من از دفتر و شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی می کنم که این فرصت را در سالگرد شهید نازنین این ملت و استان به کرمانی ها عنایت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری به بستری که شهید سلیمانی در آن رشد و نمو کرد اشاره داشت لذا معظم له فرمودند هویت فرهنگی کرمان و مردم این استان به لحاظ فرهنگی و دینی عمیقا فرهنگی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین فرمودند که کرمان نخبه پرور است و چهره ها و شخصیت هایی از کرمان به پا می خیزند که دنیا را در مراکز علمی و صحنه های خطرپذیر تحت تاثیر قرار می دهند و نجابت، اخلاقی بودن، صداقت کرمانی ها، پیشگام بودن در پیوستن به نهضت امام خمینی (ره) چند ویژگی مردم کرمان است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه شهید سلیمانی در این بستر رشد و نمو می کند و شهید قدس لقب گرفت تصریح کرد: مردم چند روز پیش همرزم ایشان شهید سید رضی موسوی را تشییع کردند.

وی ابراز داشت: حاج قاسم ویژگی ها و خصوصیاتی دارد که یکی از ویژگی های بارز این شهید حامی مظلومان بودن است.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: شهید سلیمانی وقتی در عراق کودک و مادر ایزدی مورد ظلم قرار می گرفت همانقدر می سوخت که کودک و زن مسلمان مورد ظلم قرار می گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha