امام جمعه موقت قصرشیرین: حماسه نهم دی تیر خلاصی به قلب فتنه بود

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: حماسه نهم دی ماه تیر خلاصی به قلب فتنه بود و مردم به دروغ تقلبی بودن انتخابات پی برده و به این آگاهی و بصیرت  دست پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «خلیل چراغی» در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با گرامیداشت حماسه نهم دیماه سال ۸۸، افزود: یکی از شاخص های مهم قیام نهم دیماه این بود که مردم به تدریج متوجه دسیسه و نیرنگ فتنه گران شدند و ریزش های فتنه ۸۸ به رویش هایی تبدیل شد که در نهم دی ماه خود را نشان دادند.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام و نظام برای ضربه زدن به مشروعیت سیاسی نظام در صدد این هستند که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را خدشه دار کنند از این رو با حضور انقلابی و حماسی خود و لعن و نفرین سران فتنه تبری خود را از سران فتنه اعلام کردند و پاسخی بصیرت گونه به جنگ نرم دشمن دادند.

امام جمعه موقت قصرشیرین گفت: پیام اصلی مردم در قیام ۹دی خطاب به جریان و شخصیت های سران فتنه بود زیرا مردم به این درک رسیده بودند که این افراد برای رسیدن به قدرت، هتک حرمت به هر موضوع و مراسمی حتی عاشورای امام حسین (ع) را نیز مجاز می دانند و هیچ گونه خط قرمزی ندارند.

وی ادامه داد: مردم ایران همیشه نشان داده اند که مدافع نظام جمهوری اسلامی هستند و با خنثی کردن ۲ فتنه در سال‌های ۷۸ و ۸۸، نظام را در برابر دسیسه های استکبار جهانی حفظ کردند، از این رو آمریکا پس از این ناکامی‌ها، ۱۰ سال بعد، در سال ۹۸ دست به ترور ناجوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی زد.

حجت الاسلام چراغی با مروری بر بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان گفت: عظمت فاطمه‌ زهرا (س) را با هیچ انسانی، جز اهل‌بیت (ع) و رسول‌اللّه (ص) نمی شود مقایسه کرد و بانوان جامعه‌ اسلامی ما سعی کنند در امر خانه‌داری، فعالیت اجتماعی و سیاسی و در حکمت و دانش دنباله رو حضرت فاطمه(س) بودند.

خطیب جمعته موقت قصرشیرین همچنین با اشاره به مساله زن و رویکرد اسلام و غرب نسبت به آن، گفت: رویکرد تمدن غربی در مبحث بسیار مهم و حیاتی زن در ۲ عامل «سودجویی» و «لذّت‌جویی» خلاصه می شود ولی برخورد اسلام در همه‌ بخش های مربوط به زن، منطق محکم و قوی و پشتوانه‌ عقلانی دارد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: در قضیه‌ انتخابات بانوان می توانند با ایفای نقش، فرزندان و همسر خود را برای حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح ترغیب کنند چون بانوان در برخی از مسائل شناخت اشخاص و راهبردها و جریان ها دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها نگاه می کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha