خاخام یهودی: اسرائیل ناامن‌ترین مکان برای یهودیان/جنایتکاران، پیرو آیین موسی (ع) نیستند

لندن – ایرنا – عضو ارشد جنبش ضد اسرائیلی «ناتوری کارتا» ادعای سران رژیم صهیونیستی درباره حفاظت از یهودیان را رد و تصریح کرد که اولاً فلسطین اشغالی ناامن‌ترین مکان برای پیروان دین حضرت موسی (ع) است و در ثانی کسانی که نسل‌کشی را توجیه و مرتکب می‌شوند یهودی نیستند.

به گزارش ایرنا، «الهنان بک» که در تظاهرات ضد صهیونیستی از جمله راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن حضور فعالی دارد، در یک پیام ویدیویی گفت: امروز اسرائیل ناامن‌ترین مکان برای یهودیان است. یعنی اگر شما کل جهان را بگردید تنها به یک مکان (درباره نا امنی یهودیان) می‌رسید و آنجا اسرائیل (فلسطین اشغالی) است.

وی با بیان اینکه یهودیان در سایر کشورها، در امنیت کامل زندگی می‌کنند افزود: اما در اسرائیل هر کودک یهودی استفاده از انواع سلاح‌ها و ابزارهای جنگی را بلد است. پس آیا به این وضعیت امنیت گفته می‌شود؟ چنین جایی خطرناک‌ترین مکان برای یهودیان است.

این خاخام یهودی ادامه داد: صهیونیست‌ها هر بار ادعا می‌کنند که مسلمانان می‌خواهند تمام یهودیان را بکشند و در دریا غرق کنند. اما هر کس ذره‌ای آگاهی داشته باشد می‌داند که ما در کشورهای اسلامی مشکلی نداریم. یهودیان در بسیاری از کشورها مورد آزار قرار گرفتند اما این مسلمانان بودند که به ما پناه دادند.

«بک» در باره جنگ غزه و کشتار فلسطینیان گفت: «ماجرا از هفتم اکتبر آغاز نشد و سرآغاز آن به ۱۵ می ۱۹۴۸ برمی‌گردد که به روز نکبت شناخته می‌شود». وی ادامه داد:« زمانی که شما به زور یک منطقه را کنترل و دسترسی مردم به برق و آب را مهار کنید، وضعیت به این شکل نمی‌ماند و نتیجه‌اش همین می‌شود.

خاخام یهودی سپس تصریح کرد: «اسرائیل یک جریان شورشی علیه دستورات خداوند است. آن‌ها هرگز پیروز نخواهند شد و محکوم به نابودی هستند.»

وی در همین پیوند گفت: زمانی که ما از پایان رژیم اسرائیل سخن می‌گوییم یعنی فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه آزاد باشد. این سرزمین باید به صاحبان اصلی آن یعنی مردم فلسطین بازگردد. البته این به‌معنای کشتار و اخراج یهودیان نیست؛ بلکه آن‌ها می‌توانند در سرزمین فلسطین مانند سایر کشورهای اسلامی به زندگی خود ادامه دهند.

بک افزود: ما با رهبران جنبش فتح و حماس صحبت کردیم و آن‌ها به صراحت اعلام کردند که با یهودیان یعنوان پیروان دین حضرت موسی (ع) مشکلی ندارند. از نظر ما هم کسانی که نسل‌کشی را توجیه و مرتکب می‌شوند یهودی نیستند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی بنابر آمار وزارت بهداشت غزه تاکنون افزون بر ۲۱ هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌ و بیش از۵۴ هزار نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha