صدر اعظم آلمان در گفت وگو با گانتس خواستار جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه شد

تهران- ایرنا- اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در تماس تلفنی با بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی خواستار جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه شد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه‌ای که دولت آلمان در رابطه با گفت وگوی تلفنی شولتس و گانتس منتشر کرد، آمده است: در این تماس تلفنی طرفین درباره تحولات جنگ گفت وگو کردند و گانتس توضیحاتی در مورد وضعیت فعلی در منطقه نوار غزه و مرز شمالی (رژیم) اسرائیل به صدر اعظم آلمان ارائه داد.

بر اساس این بیانیه، شولتس در گفت وگو با وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر لزوم بهبود فوری وضعیت انسانی در نوار غزه، تصریح کرد که (رژیم) اسرائیل باید تمام تلاش خود را برای محافظت از جان غیرنظامیان فلسطینی به کار ببرد.

این بیانیه می‌افراید: صدر اعظم آلمان در ادامه بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه تاکید کرد و افزود که برلین به تماس‌های دیپلماتیک خود برای جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha