پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری: مرگ و میر حوادث رانندگی ۶۵ درصد افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا - رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش هشت درصدی سفرها اعلام کرد که مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در راه‌های استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون در هم‌سنجی با مدت مشابه سال‌گذشته ۶۵ درصد افزایش یافت.

سرهنگ سید غلامعلی نوربخش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اعلام آمار افزود: در این مدت مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در استان ۶۵ درصد و شمار مصدمان نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: بالاترین آمار حوادث در جاده‌های استان مروبط به مسیر لردگان، شهرکرد و بروجن بوده و بیشترین عامل وقوع حوادث نیز سرعت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو، انحراف به چپ و واژگونی بوده است.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این مدت ۳۳ درصد حوادث رانندگی به علت سرعت غیرمجاز، ۳۳ درصد دیگر به دلیل توجه نکردن به جلو و ۲۷ درصد نیز به سبب انحراف به چپ بوده است.

نوربخش افزود: در این مدت ۴۳ درصد حوادث رانندگی به دلیل واژگونی خودرو بوده و ۷۷ درصد نیز متعلق به خودروهای سواری شخصی بوده است و بیشترین این حوادث در ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۲ مورد حادثه رانندگی جمعی (که تعداد مرگ و میر در این حوادث بالای سه نفر باشد) رخ داده و این حوادث منجر به افزایشی شدن آمار مجروحان و کشته‌ها شده است، گفت: به سبب ۲ طرفه و کوهستانی بودن جاده‌های استان، کوچک‌ترین تخلف باعث بروز حادثه می‌شود.

نوربخش اظهار کرد: با توجه به برف‌گیر و کوهستانی و نیز ۲ طرفه بودن بیشتر جاده‌های استان، کوچک‌ترین تخلف، منجر به بروز حوادث رانندگی به ویژه برخوردهای رخ به رخ خودرو می‌شود.

وی افزود: رعایت موازین رانندگی، سرعت مطمئنه، جلوگیری از سبقت بی‌مورد باید از سوی رانندگان رعایت شود.

۲۱ هزار و ۷۰۰ خودرو اعمال قانون شدند

به گفته وی، در این مدت ۲۱ هزار و ۷۰۰ خودرو به دلیل تخلفات مختلف حادثه‌ساز اعمال قانون شدند و ۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه خودرو به خاطر تخلفات مخاطره‌آمیز توقیف شد.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با رانندگان دارای تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌های استان که از ۲۹ آذرماه آغاز و تا دوم دی‌ماه اجرا شد در این مدت ۴۰ دستگاه خودرو که پلاک مخدوش داشتند، ۱۸۴ دستگاه دارای نقص فنی و ۳۴۲ خودرو به دلیل نبستن کمربند اعمال قانون شدند.

وی اظهار داشت: در این مدت رانندگان ۴۷۲ خودرو به دلیل سبقت، ۵۲۵ خودرو به دلیل انحراف به چپ، ۶۲۱ خودرو به دلیل سرعت بالا جریمه شدند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است که جاده ترانزیت شهرکرد به خوزستان (بروجن به لردگان) به‌ عنوان یکی از محورهای شریانی و ترانزیت کشور در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور است که روزانه بیش از ۳۸ هزار تردد در این محور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha