سفر استاندار کردستان به سروآباد با رویکردی جدید+فیلم

سنندج- ایرنا- دولت سیزدهم از همان ابتدا شعارش مردمی بودن با رویکرد حل مسائل از نزدیک بود؛ روشی که استاندار کردستان هم بعد از ۱۱۵ سفر و البته این بار، شیوه ای دیگر در سفر به سروآباد بکار برد.

به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه هفتم دی ماه، صبح زود همراه با استاندار کردستان عازم سفر کاری دیگری شدیم این بار سروآباد و شهر هورامان تخت مقصد سفر بود.

ساعت ۵:۳۰ صبح و هنوز هوا تاریک بود، خودرو خبرنگاران به سمت سروآباد در ۹۰ کیلومتری غرب سنندج حرکت کرد بعد از عبور از سروآباد، هنوز باید ۶۳ کیلومتر دیگر را طی می کردیم تا به منطقه هورامان می رسیدیم.

بعد از روستای زیبای دزلی، کم کم به گردنه ژالانه رسیدیم که هر از گاهی زمان بارش برف، بخاطر ارتفاع زیاد از سطح دریا و سخت گذربودن، مسدود و برای حمل و نقل اختلال ایجاد می شود.

پیچ‌های گردنه، آدم را یاد جاده چالوس می اندازد، بر خلاف سروآباد، آنجا سفیدپوش بود. بعد از طی کردن گردنه، به روستای کماله و بعد به هورامان رسیدیم. طبیعت خشن و بافت پلکانی شهر، چشم هر مسافر و رهگذری را به خود جلب می کند.

اینجا ماسوله کردستان است، مردم هورامان به سخت کوشی و اصالت شهره اند، اینجا هر چه بخواهید وجود دارد، از صنایع دستی، پوشاک مورد نیاز و لبنیات گرفته تا هتل و پست بانک وجود دارد و می توان گفت مردم این منطقه تا حدودی خودکفا هستند.

صبحانه را در هتل کومسای هورامان خوردیم. هتلی که همان روز قرار بود با حضور استاندار کردستان افتتاح شود.

بعد از اینکه استاندار کردستان به هورامان رسید، بلافاصله برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا به مزار شهدا رفتیم، استاندار به آرامگاه پیرشالیار(شخصیت مذهبی و مقدس منطقه) هم ادای احترام کرد.

دیدار با مردم هورامان تخت

بعد از ادای احترام به مزار شهدا، استاندار کردستان همراه با ۴۲ تن از مدیران کل ادارات و سازمان های استان کردستان به مسجد جامع هورامان رفت تا از نزدیک با مردم دیدار کند.

برای اولین بار بود که استاندار کردستان، با این تعداد مدیر سفر شهرستانی می رفت و باید گفت که نوعی ابتکار بود تا مردم به راحتی و بدون واسطه بتوانند مشکلات و خواسته‌هایشان را با مدیران ارشد استان در میان بگذارند.

هر کسی هر مشکلی در بحث آب، منابع طبیعی، کشاورزی، مسکن، مخابرات و ... داشت راحت با مدیر مربوطه مطرح می کرد که مدیر هم یا وعده انجام درخواست را می داد یا در صورت عدم امکان انجام، درخواست کننده را متقاعد می کرد.

تلاش برای رفع مشکلات سروآباد و هورامان

استاندار کردستان بعد از پایان میز خدمت، به ۳۰۰ مصوبه سفرهای رییس جمهور به استان اشاره داشت و ادامه داد: در سفر دوم دولت به استان، چهار هزار میلیارد ریال به شهرستان سروآباد اختصاص یافت که رقم قابل توجهی است.

زارعی کوشا تاکید کرد: در طول ۲ سال گذشته، ۱۲۵ هزار مترمربع آسفالت معابر روستایی شهرستان سروآباد انجام شد؛ ضمن اینکه امسال بیش از ۳۸۰ کیلومتر جاده روستایی در استان احداث و آسفالت شده و ۵۰ کیلومتر دیگر نیز زیرسازی شده و در صورت مستعد بودن هوا، یقسه هم آسفالت خواهد شد.

وی بر تلاش برای رفع مشکلات شهرستان سروآباد و هورامان تاکید کرد و گفت: سعی می کنیم یا وعده ای ندهیم یا حتما به آن عمل کنیم.

فرماندار سروآباد هم با بیان اینکه پروژه های عمرانی در این شهرستان بعد از سال‌ها توقف در حال اجراست، افزود: سایت اداری سروآباد بعد از ۲۰ سال توقف با ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار، راه کامیاران- سروآباد بعد از ۱۸ سال توقف و اختصاص ۵۸۰ میلیارد ریال، دبیرستان ۱۲ کلاسه شهر سروآباد و هورامان تخت بعد از سالها توقف اکنون در حال اجراست.

حسن زارعی یادآور شد: امسال ۱۲۵ هزار متر معابر روستایی شهرستان سروآباد با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار آسفالت شد که در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

بعد از دیدار مردمی، استاندار کردستان هتل کومسای هورامان را افتتاح کرد.

بهره برداری از بهسازی معابر روستای دزلی

برنامه های هورامان ظهر تمام شد و راهی روستای دزلی شدیم. طرح آسفالت معابر روستای دزلی از توابع شهرستان سروآباد با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور زارعی کوشا به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بیناد مسکن کردستان گفت: طرح آسفالت معابر روستای دزلی پروژه‌ای مشارکتی بین وزارت کشور و بنیاد مسکن است که در ۱۲ هزار مترمربع و ۴۰ میلیارد ریال هزینه، به بهره‌برداری رسید.

سعید رسولی با بیان اینکه امسال پروژه‌های مشارکتی خیلی خوبی اجرا شد، افزود: در سروآباد شاخص اجرای طرح هادی ۲۲ درصد از میانگین استانی بالاتر است اما این عدد در استان ۱۰ درصد کمتر از متوسط کشوری است.

وی ادامه داد: امسال ۲۵ پروژه طرح هادی در سروآباد تعریف شد که ۱۳ طرح آن سنگفرش و ۱۲ طرح هم آسفالت معابر است و ۳۵۰ میلیارد ریال به آن اختصاص یافته است.

افتتاح ۱۶ واحد مسکن مددجویان

بعد از دزلی به روستای قلعه جی در نزدیکی سروآباد رفتیم و با حضور استاندار کردستان، ۱۶ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام(ره) تحویل متقاضیان شد.

بنیاد مسکن برای بازسازی هر واحد ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات و کمیته امداد نیز ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت کرده است.

حضور در جمع مردم روستای هزارخانی

روستای هزارخانی در هفت کیلومتری غرب سروآباد، مقصد بعدی استاندار کردستان و مدیران ارشد استان بود.

کم کم داشت غروب می شد. به ابتدای روستا که رسیدیم، صدای دف و سماع دراویش روستا، حال و هوای خاصی به روستا داد. استقبال گرمی از استاندار شد و بعد از چند دقیقه به مسجد روستا رسیدیم.

بعد از قرائت قرآن کریم توسط یکی از قاریان خوش صدای سروآباد و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، امام جمعه سروآباد صبحت کرد.

ماموستا سیدعبدالقادر حسینی از خدمات دولت سیزدهم و به ویژه استاندار کردستان و فرماندار سروآباد تقدیر کرد.

وی به این هم اشاره کرد که پروژه های زیادی که سالها متوقف مانده بود، اکنون در حال اجرا و بهره برداری است که جای تقدیر دارد.

رفع مشکل جاده روستای هزارخانی تا هفته دولت سال آینده

استاندار کردستان هم به انجام ۱۱۵ سفر شهرستانی در ۲۵ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: هفته دولت سال آینده، مشکل جاده روستای هزارخانی و اینترنت آن برطرف می‌شود.

زارعی کوشا استان را پرچمدار سفرهای رییس جمهور در کشور دانست و افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان، پروژه‌های مهمی از جمله راه آهن همدان - سنندج و فرودگاه سقز، به بهره برداری رسید و با وجود تلاش دشمنان برای منصرف کردن مردم، شهروندان استان استقبال بسیار گرمی از رییس جمهور داشتند.

او ادامه داد: برای رفع محرومیت و کاهش فاصله با استان‌های دیگر در بحث توسعه، نیازمند همدلی و تلاش برای جلب توجه ویژه دولت به منطقه است.

بعد از پایان صحبت های استاندار، میز خدمتی برای پاسخگویی ۴۲ مدیر ارشد استان به مردم روستای هزارخانی برپا شد و مردم هم خواسته هایشان را مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.