مطالبه‌ دوباره کوبا: یافتن راهکار مسالمت‌آمیز برای درگیری غزه

تهران- ایرنا- دولت کوبا بار دیگر دفاع از حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها و یافتن راهکاری مسالمت‌آمیز برای درگیری در غزه را خواستار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، وزارت امور خارجه کوبا با انتشار پیامی از طریق از حساب رسمی کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: کوبا تکرار می‌کند که یک راه‌حل گسترده، عادلانه و پایدار برای مناقشه فلسطین به طور اجتناب‌ناپذیری مستلزم استفاده واقعی از حق مسلم مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت و ساختن کشور مستقل خود است.

دولت هاوانا پیشتر (۲۰ دسامبر/ ۲۹ آذر) در مجمع عمومی سازمان ملل از جامعه بین‌المللی خواست تا پایان دادن به خشونت و کشتار مردم فلسطین را در اولویت اصلی خود قرار دهند.

هاوانا همچنین آتش‌بس فوری و ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری و کافی به غزه را خواستار شد.

یوری آریِل گالا (Yuri Ariel Gala) نماینده دائم کوبا در سازمان ملل گفت: تاریخ کسانی را که می‌توانستند نسل‌کشی را متوقف کنند و این کار را نکردند، فراموش نخواهد کرد و نخواهد بخشید.

کوبا همچنین قتل غیرنظامیان، به ویژه کودکان، زنان و کارکنان سازمان ملل متحد را محکوم کرد.

تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون بیش از ۲۱ هزار و ۳۰۰ کشته و بیش از ۵۵ هزار و ۶۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

با گذشت یک هفته از بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، وزارت امور خارجه کوبا با تاکید بر تشدید خشونت‌ها به‌عنوان «پیامد دهه‌ها اقدامات اسرائیل در اشغال و استعمار غیرقانونی»، «فراخوانی فوری برای آتش‌بس و همچنین تسهیل فوری ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه» را مطرح کرد.

این وزارتخانه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا با ممانعت از وتوی مکرر اقدامات این شورا که صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند، به وظایف خود عمل کرده و به مصونیت اسرائیل، قدرت اشغالگری که امریکا در طول تاریخ با آن همدست بوده، پایان دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha