رفع اختلاف ۱۰۰ پلاک مرزی استان مرکزی با استان‌های مجاور انجام شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره ممیزی و حد نگاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: رفع سطوح گپ و تداخل مرزی ۱۰۰ پلاک مرزی سیاسی این استان با استان‌های مجاور در سال جاری تعیین تکلیف‌ شد.

به گزارش ایرنا، هادی نکویی روز شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: با توجه به تهیه موزائیک و اطلس تمامی پلاک‌های کاداستر استان مرکزی و بارگزاری تمامی لایه‌های اطلاعاتی در سامانه سبا در راستای پاسخگویی الکترونیک استعلامات به مردم استان، رفع سطوح گپ و تداخل ۶۰ پلاک در مرز پلاک‌های شهرستان شازند، ساوه، خنداب با پلاک‌های ملایر، فامنین، قهاوند استان همدان برطرف و حدود ثبتی و مرز سیاسی استان تعیین تکلیف‌شد.

وی ادامه داد: رفع اختلاف ۴۲ پلاک مرزی استان مرکزی نیز امسال با استان قم انجام شد و برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست رفع اختلاف مرزی با استان اصفهان نیز در دستور کار است.

رئیس اداره ممیزی و حد نگاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: رفع اختلافات مرزی استان در راستای پاسخگویی سریع به درخواست‌های کشاورزان، بهره‌برداران و مالکین روستاها با کمترین ضریب اشتباه و جلوگیری از سرگردانی مردم در پلاک‌های مرزی انجام می‌شود.

نکویی گفت: اصلاح هندسی و کاداستر تمامی سه هزار و ۶۵۰ پلاک استان با تلاش شبانه‌روزی کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی انجام و سند کاداستر ۲ میلیون هکتار از اراضی ملی استان اخذشده و استان مرکزی در این زمینه جزو استان‌های برتر قرار دارد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha