چالش بچه غول مازنی برای شیر بختیاری‌ + فیلم

تهران- ایرنا- قهرمان وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی کشور، می‌تواند چالش جذابی برای یکی از قهرمانان جهان در ایران باشد.

به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی ایران هفته گذشته با معرفی نفرات و تیم‌های برتر در سالن شهید حیدریان شهر قم به پایان رسید. یکی از پدیده‌های این دوره از مسابقات فردین هدایتی بود که در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم موفق به شکست علی‌اکبر یوسفی قهرمان جهان شد. هدایتی در دیدار نهایی سنگین وزن با نتیجه چهار بر یک یوسفی را شکست داد و به عنوان یک مدعی خود را به ورزش ایران معرفی کرد.

در سال‌های گذشته مثلث امیر قاسمی‌منجزی، علی‌اکبر یوسفی و امین میرزازاده رقابت سنگینی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی داشتند. در این رقابت میرزازاده موفقیت بیشتری کسب کرد و توانست نماینده ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مسابقات جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بلگراد باشد. غول بختیاری در المپیک توکیو به عنوان پنجم و در جهانی ۲۰۲۲ بلگراد به مدال نقره جهان رسید. میرزازاده در جهانی ۲۰۲۳ بلگراد نیز قهرمان جهان شد و به سلطه رضا کایالپ در این وزن پایان داد.

علی‌اکبر یوسفی نیز در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو جایگزین میرزازاده شد و توانست به نشان طلای جهان دست پیدا کند. یوسفی بعد از آن رقابت‌ها نتوانست اقتدار خود را بازیابد و در بسیاری از تورنمنت‌ها بازنده بود.میرزازاده آن سال به خاطر ابتلا به کرونا رقابت‌های جهانی اسلو را از دست داد.

امیر قاسمی منجزی دیگر مدعی این وزن بود که چندی پیش و در فینال لیگ کشتی فرنگی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. با خداحافظی قاسمی منجزی بسیاری از کاشناسان سخن از دوقطبی یوسفی و میرزازاده به میان آوردند اما ظهور هدایتی خط بطلانی بر تمام پیش‌فرض‌ها بود.

هدایتی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در اردن موفق به کسب عنوان قهرمانی و نشان طلا شد و اکنون نیز به دنبال آن است تا در مراحل مختلف چرخه انتخابی تیم ملی بتواند میرزازاده قهرمان جهان را به چالش بکشد. امین میرزازاده در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد با شکست رضا کایالپ ترکیه‌ای به عنوان قهرمانی جهان و سهمیه المپیک پاریس رسید.

قهرمانی نابغه بختیاری در بلگراد موجب معافیت وی از حضور در مسابقات قهرمانی کشور شد.

چرخه انتخابی تیم‌ ملی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به شرح زیر تعریف شده است:

۱- امین میرزازاده از حضور در مسابقات قهرمانی کشور معاف است.

۲- امین میرزازاده مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ‌ملی را دارد، اما شرط حضورش در این مرحله، شرکت در یک رقابت بین‌المللی (زمستان ۱۴۰۲) با نظر کادر فنی است.

۳- نفر اول قهرمانی کشور ورود خود را از رقابت‌های رنکینگ اول در دی ماه ۱۴۰۲ آغاز می‌کنند و در صورت عدم کسب مدال طلا از چرخه انتخابی تیم ملی خارج خواهد شد. در صورت خروج از چرخه بزرگسالان اگر وی شرایط سنی زیر ۲۳ سال را داشته باشد ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی جهان زیر ۲۳ سال خواهد بود.

۴- نفر اول رقابت‌های قهرمانی کشور در صورت کسب مدال طلا از رقابت‌های رنکینگ اول در ادامه چرخه به همراه امین میرزازاده به تورنمنت بین‌المللی وهبی امره اعزام خواهد شد و با توجه به عملکرد و نتایج فنی، کادر فنی نفر اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا را انتخاب خواهد کرد.

۵- در صورتی که امین میرزازاده به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام و در این مسابقات مدال کسب کند ملی‌پوش این وزن در بازی‌های المپیک خواهد بود.

۶- در صورتی که نفر اول قهرمانی کشور، در رقابت‌های قهرمانی آسیا صاحب عنوانی غیر از طلا شود، امین میرزازاده برای بازی‌های المپیک انتخاب می‌گردد.

۷- در صورتی که نفر اول قهرمانی کشور در رقابت‌های قهرمانی آسیا صاحب مدال طلا شود جواز حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ ملی را به دست خواهد آورد.

۸- در صورتی که مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ملی در ایران برگزار شود، امین میرزازاده با یک پیروزی به دوبنده تیم ‌ملی خواهد رسید؛ اما حریفش برای ملی‌پوش شدن باید به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کنند.

۹- در صورتی که مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ملی در ایران برگزار نشود، فرد منتخب همراه با امین میرزازاده به یک تورنمنت بین‌المللی (خرداد ماه ۱۴۰۳) اعزام خواهند شد و نفر برتر این رقابت‌ها ملی‌پوش خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha