۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85337768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پارک علم و فناوری کردستان روی دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری می‌کند

سنندج- ایرنا- مدیر امور موسسات، مراکز رشد و نوآوری پارک علم و فناوری کردستان گفت: سرمایه‌گذاری بر روی دانش‌آموزان یکی از اهداف اصلی پارک است و به این منظور معلمان به عنوان سفیران علم و فناوری می‌توانند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، جمال افضلی روز شنبه در جریان بازدید برخی از دبیران سرشناس و اعضای پژوهش‌سرای شهرستان بیجار از پارک علم و فناوری کردستان در سنندج اظهار کرد: پارک علم و فناوری کردستان آمادگی دارد با آموزش و پرورش در زمینه استعدادیابی و حمایت از نخبگان دانش‌آموزی همکاری کند.

وی افزود: تعامل آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری زمینه‌ساز تحول بنیادی در کسب و کارهای نوپا خواهد شد.

مدیر امور موسسات، مراکز رشد و نوآوری پارک علم و فناوری کردستان یادآور شد: مهم‌ترین رسالت پارک‌های علم و فناوری هم‌افزایی بین مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و محیط‌های کسب و کار است و نتیجه این هم‌افزایی ایجاد خدمات و محصولات با ارزش افزوده بالا و توسعه‌ اقتصاد دانش محور است.

افضلی از پارک‌های علم و فناوری به عنوان طلایه‌داران رشد و توسعه پایدار نام برد و گفت: پارک علم و فناوری کردستان با توجه به اینکه یکی از جوان‌ترین پارک‌های کشور است، در این مدت کوتاه توانسته است با جذب و حمایت از نخبگان و فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار ایفا کند.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه‌یافته، مهم‌ترین ابزار توسعه اقتصادی، مردمی کردن اقتصاد است، بیان کرد: بر این اساس باید راهکارهایی را برای مردمی کردن اقتصاد یافت تا از این رهگذر بتوان اعتماد و سرمایه اجتماعی را جلب کرد، چرا که یکی از دلایل توسعه اقتصادی کشورهای غربی توجه ویژه به نقش مردم در بهبود و رونق اقتصاد است.

مدیر امور موسسات، مراکز رشد و نوآوری پارک علم و فناوری کردستان یکی از راهکارهای مردمی‌سازی اقتصاد، به ویژه اقتصاد دانش‌بنیان و دانایی‌محور را برجسته نمودن نقش پژوهش و فناوری در زندگی روزمره مردم به ویژه در حوزه ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد.

پارک علم و فناوری کردستان روی دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری می‌کند

افضلی ادامه داد: حمایت از نخبگان و نوآوران و ایجاد زیرساخت‌های توسعه فناوری برای اشتغال پایدار در داخل کشور و به تبع آن کاهش آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از فرار مغزها، از کارهایی است که باید در اولویت نهادهای پژوهشی قرار گیرد.

اعضای پژوهش‌سرای شهرستان بیجار با حضور در برخی از واحدهای فناور با فعالیت، خدمات و محصولات این واحدها آشنا شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha