۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85337805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عرض اندام کونگ‌فو خراسان‌شمالی؛ منتظر آینده درخشان آنها باشید

بجنورد- ایرنا- کونگ فو کاران خراسان‌شمالی روز گذشته با کسب قهرمانی در رقابت‌های کشوری و کسب پنج نشان رنگارنگ، گام امیدبخشی را برای ورزش استان برداشتند و این نوید را می‌دهند که سال‌های آتی از این ورزش رزمی در این خطه بیشتر خواهید شنید.

به گزارش ایرنا، کونگ فوکاران خراسان شمالی برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی به مدت سه روز مهمان پایتخت بودند، رقابت هایی که ماحصل آن برای کونگ فو کاران استان کسب سه نشان طلا، یک نقره و یک برنز بود.

ورزشکاران با اخلاق خراسان شمالی با اقتدار بر روی رینگ کونگ فو حاضر شدند و پرونده رقابت های کشوری و انتخابی تیم ملی را با قهرمانی بستند.

آنها با کسب این نشان های ارزشمند ثابت کردند که این استان در رشته های رزمی نیز حرف زیادی برای گفتن دارند و می توانند در میادین آسیایی و جهانی برای کشور افتخارآفرینی کنند.

این کونگ فوکاران نشان دادند که ورزش استان و افتخارآفرینی ها می تواند به جودو و کوراش محدود نباشد بلکه با سرمایه گذاری در سایر رشته ها نیز می توان کارنامه ورزشی خراسان شمالی را پر بار کرد.

کسب پنج نشان رنگارنگ

دبیر هیات کونگ فو خراسان شمالی در این باره می گوید: مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کونگ‌فو توآ در بخش آقایان در رده سنی بزرگسالان با حضور ۲۷ تیم از ۶ دی ماه امسال به مدت سه روز برگزار شد.

حمید همت افزا می افزاید: در پایان این رقابت‌ها، حسین حصاری در وزن ۵۸ کیلوگرم، امیرحسین منصوری در وزن ۶۳ کیلوگرم و علی داغستانی در وزن ۶۸ کیلوگرم مقام نخست را کسب کردند.

وی ادامه می دهد: بهنام یادگار در وزن منفی ۱۰۰ کیلوگرم و حسین زیرک در وزن ۷۳ کیلوگرم نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم این رقابت‌ها ایستادند.

همت‌افزا خاطر نشان می کند: خراسان شمالی با کسب سه نشان طلا، یک نشان نقره و یک نشان برنز موفق به کسب مقام اول تیمی در این رقابت‌ها شد.

وی یادآور می شود: استان های کردستان و زنجان نیز به ترتیب مقام دوم و سوم رقابت ها را بدست آوردند.

هیات کونگ فو و هنرهای رزمی خراسان شمالی حدود یکهزار نفر ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته دارد.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۱ هیات ورزشی فعال است و ۲۲۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha