به گزارش ایرنا از روابط عمومی نمایشگاه صنعت موسیقی، اختتامیه نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی شامگاه جمعه- هشتم دی ماه- با حضور محمد الهیاری مدیرکل سابق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برج میلاد برگزار شد.
الهیاری که در دو روز گذشته به عنوان مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی معرفی شده است، با حضور در اختتامیه نمایشگاه صنعت موسیقی از غرفهها بازدید و سپس دقایقی را نیز در ستاد نمایشگاه حضور پیدا کرد.
نمایشگاه صنعت موسیقی در شرایطی آخرین روز خود را پشت سر گذاشت که استقبال مخاطبان و مردم باعث شد این نمایشگاه تا ساعت ۲۲ شب تمدید شود و پاسخگوی حضور مخاطبان موسیقی باشد.
جلال ذکایی مدیر و رییس نمایشگاه صنعت موسیقی نیز در آخرین روز از این نمایشگاه به تشریح برنامههای این رویداد پرداخت و گفت: ما برای این برنامهها شرایطی برای تبلیغات نداشتیم و تصمیم داشتیم که خیلی آرام آرام به معرفی نمایشگاه صنعت موسیقی بپردازیم اما به یک باره از روز دوم با این حجم عظیم از استقبال رو به رو شدیم.
وی افزود: این سیل جمعیت که در نمایشگاه حاضر شد به نظر من یک فرصت است. یک ظرفیت بسیار جالب که واقعا هم ما و هم همه غرفه داران را شگفت زده کرد. حاکمیت باید این موضوع را جدی بگیرد. یک ظرفیت عالی وجود دارد که از دید من یک فرصت است که باید مدیریت درستی روی آن صورت پذیرد.
ذکایی افزود: اگر به دیده فرصت به این موضوع نگاه شود، قطعا استفادههای درست زیادی از آن میتوان داشت. ما علاوه بر جوانان و اهالی موسیقی، خانوادهها را دیدیم که در نمایشگاه حاضر بودند و به مرور بیشتر و بیشتر هم شد. هنرمندان عرصه های دیگر از قبیل سینما و تئاتر را دیدیم که حضور داشتند و آنها هم شگفت زده شده بودند.
رییس نمایشگاه صنعت موسیقی با اشاره به تلاش برای افزودن بار فرهنگی و آموزشی نمایشگاه در دورههای بعدی اظهارداشت: موضوع مهمی که در تداوم وجود دارد، باید خودمان، خودمان را آسیب شناسی کنیم. ما باید با دو گروه به تعامل برسیم. گروه اول دست اندرکاران موسیقی هستند که باید تلاش کنند فضای موسیقی را از آن فضای خشک و رسمی در بیاورند.
ذکایی بیان کرد: گروه دوم هم متولیان هستند که با دیدن این حجم از استقبال بدون شک یک ظرفیت خالی بوده که درست مدیریت نشده است. این رویه اگر تداوم درستی داشته باشد حتما میتواند کارساز باشد. مثلا افزایش بار فرهنگی نمایشگاه میتواند یک نکته مهم برای ماندگاری باشد. وزن آموزشی نمایشگاه باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و ما در دورههای بعدی، کارگاههای آموزشی فراوانی خواهیم داشت تا نمایشگاه از این حالت فروشگاهی بیرون بیاید.
نخستین دوره نمایشگاه صنعت موسیقی از پنج تا هشتم دی ماه به میزبانی برج میلاد برگزار شد.
نظر شما