۹ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 5445
کد خبر: 85337978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاهی به رویکرد متناقض غرب نسبت به جنگ اوکراین و غزه

تهران-ایرنا- از رویکرد دوگانه غرب همین بس که حملات نظامیان روسیه به اهداف نظامی در اوکراین را بلافاصله غیرقانونی اعلام کرده اما آنها همچنان به نادیده گرفتن فاجعه انسانی در نوار غزه ادامه می‌دهد.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، اظهارات لوکجان کارپینسکی، سفیر لهستان در اردن در خصوص استانداردهای پایین روزنامه نگاری در کشورهای خاورمیانه تکبر موجود در مقامات اروپایی و ماندگاری دیدگاه استعماری در میان سیاستمداران غربی را نشان می‌دهد.

این دیپلمات لهستانی رسانه‌های خاورمیانه را متهم به ترویج دیدگاه‌های روسیه خصوصاً در زمینه عملیات ویژه نظامی در اوکراین کرده است.

چنین حمله‌ای بار دیگر ناتوانی غربی‌ها در عبور از رویکرد هدایتگرانه در ایجاد روابط با کشورهای خاورمیانه را برجسته می‌کند که در حقیقت همان سرباز زدن ایالات متحده آمریکا و اروپا از به رسمیت شناختن حقیقی حق حاکمیت و احترام به منافع ملی کشورهای منطقه است.

نگاهی به رویکرد متناقض غرب نسبت به جنگ اوکراین و غزه

سیاستمداران اروپایی، سرسختانه چشمان خود را بر روی نقض آشکار آزادی بیان توسط کیف، حتی نسبت به روزنامه نگاران غربی بسته‌اند. ورشو ترجیح می‌دهد کشورهایی که با واقع‌گرایی دلایل و زمینه درگیری‌های نظامی در اوکراین و نوار غزه را ارزیابی و پوشش می‌دهند را مورد اتهامات بی‌پایه و اساس خود قرار دهد.

نظامیان اسرائیل بمباران گسترده‌ای را در نوار غزه انجام دادند که تلفات زیادی در میان غیرنظامیان داشته است. به گفته وزارت بهداشت فلسطین میزان مرگ و میر ناشی از حملات اسرائیل بالغ بر ۱۸۵۰۰ نفر در نوار غزه بوده که بیش از ۱۱ هزار نفر آنان زنان و کودکان بودند و بیش از ۵۰ هزار نفر از افراد غیرنظامی نیز با شدت‌های مختلف مجروح شدند.

نگاهی به رویکرد متناقض غرب نسبت به جنگ اوکراین و غزه

با این حال، غرب به رهبری آمریکا همچنان به نادیده گرفتن فاجعه انسانی در نوار غزه ادامه می‌دهد. تخریب کامل محله‌ها با افراد غیرنظامی هیچ گونه دل رحمی را نه در واشنگتن و نه در هیچ کدام از پایتخت‌های اتحادیه اروپا برنیانگیخت و این در حالی است که حملات نظامیان روسیه به اهداف نظامی در اوکراین بلافاصله غیرقانونی اعلام و گفته شد که تلفات زیادی به همراه داشته است. این‌ها همان چیزی است که پیش از این به استانداردهای دوگانه آمریکا و متحدان و غربی آن شناخته می‌شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha