۹ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85337990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظرسنجی از مردم برای رفع کاستی‌های اربعین

اهواز- ایرنا - استاندار خوزستان بر ضرورت رفع نقص‌های اربعین تاکید کرد و گفت: برای رفع کاستی‌های اربعین از مردم نظرسنجی شود تا با همکاری مردم و مسوولان شاهد رفع نارضایتی‌ها و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین اربعین باشیم.

به گزارش ایرنا, علی اکبر حسینی محراب روز شنبه در نشست ستاد استانی اربعین حسینی در سالن جلسات حوزه استاندار خوزستان بیان کرد: از روز بعد از اربعین باید برنامه‌ریزی برای سال بعد انجام شود تا مشکلات در زمان موردنظر به حداقل برسد.

وی اربعین را نباید تعطیل کرد افزود: کمیته‌های ۱۷ گانه نقص های اربعین ۱۴۰۲ در حوزه فرهنگی، حمل و نقل، اسکان، تغذیه و اتباع خارجی را شناسایی و برای رفع آنها راهکار دهند تا سال بعد تکرار نشوند.
حسینی محراب بر ضرورت تکمیل طرح‌های نیمه تمام اربعین تاکید کرد و گفت: با پیمانکارانی که برای اجرای طرح‌ها عقب ماندند برخورد شود و هیچ طرحی از اربعین سال ۱۴۰۲ ناتمام باقی نماند.
استاندار خوزستان درختکاری مسیر اربعین را ضروری دانست و ادامه داد: درختکاری موجب تغییر چهره مسیر و استراحتگاه‌های زایران می‌شود که باید در این خصوص اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه مجتمع‌های بین راهی نیز نقص‌های زیادی دارند اظهار کرد: لازم است راهداری نسبت به راه اندازی این مجتمع‌ها اقدام کند تا ضمن زیباسازی مسیر، از تصادفات جاده‌ای ای جلوگیری و موجب درآمدزایی شود.
حسینی محراب گفت: از ظرفیت خیرین برای ساخت مسجد استفاده و در کنار آن با ورود بخش خصوصی استراحتگاه و فروشگاه درنظر گرفته شود.

استاندار خوزستان برگزاری نشست بعدی ستاد اربعین در شلمچه و چذابه و اتخاذ تصمیمات عملیاتی در منطقه را خواستار شد و توضیح داد: جاده ماهشهر به آبادان بیشترین واژگونی و تصادفات جاده‌ای را در اربعین داشته که باید تکمیل شود.

وی بیان کرد: روشنایی مسیر آبادان به خرمشهر, آبادان به اهواز و خرمشهر به اهواز باید مدنظر قرار گیرد البته این موضوع از طریق معاون اول رییس جمهور هم در دست پیگیری است.

حسینی محراب ادامه داد: مسیر عبدالخان بعد از جاده سوسنگرد نیز چند پیچ خطرناک دارد که باید تعریض و شانه‌سازی شود زیرا مردم از این مسیر بیشتر استفاده می کنند.

استاندار خوزستان در خصوص چالش زایران و موکب داران اربعین نیز گفت: باید در موکب ها و یا پارکینگ های اربعین جابجایی صورت گیرد؛ نیاز است طراحی جدیدی برای کوتاه کردن مسیر و افزایش پارکینگ‌ها انجام شود و از نظرات مردمی در این خصوص استفاده شود.

وی بررسی کارشناسی برای حل چالش منطقه آزاد را ضروری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر فقط موکب‌های دولتی راه اندازی شده‌اند؛ از درآمدزایی از طریق اربعین استقبال می‌شود و بخش خصوصی می‌تواند برای موکب‌های اربعین ورود کند.
حسینی محراب تصریح کرد: آسفالت پارکینگ‌های اربعین پیشنهاد وزیر کشور است که باید برای اختصاص اعتبار در این خصوص مکاتبات لازم انجام شود.

استاندار خوزستان صدور سند مالکیت برای موکب‌ها را یادآور شد و بیان کرد: اگر معارضاتی در این خصوص وجود دارد در صورت دارابودن سند نسبت به خریداری موکب اقدام و در غیراین صورت معوض داده شود و معارضان توجیه شوند.

مدیرکل هلال احمر خوزستان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از کمیته امداد و نجات اربعین گفت: عمده خدمات در کمیته امداد و نجات منحصر به زمان حضور زائران است که هر ساله با حمایت مسوولان خدمات ارائه می‌شود.
وحید شعبانی افزود: قرار است ۲قرارگاه در ۲ پایانه مرزی راه اندازی شود که در هنگام غیر اربعین فعالیت کرده در زمان‌های دیگر به مسافران و راهیان نور خدمات رسانی کنند.
وی تاکید کرد: ۲ پایانه خوزستان در مصوبات سفر رییس جمهور آمده‌اند که پیگیر هستیم.
شعبانی با اشاره به اینکه برای تملک زمین مشکلاتی وجود دارد توضیح داد: در این خصوص نشستی با حضور مدیرکل راهداری برگزار شده و امیدواریم با همکاری سایر ارگان‌ها مشکل زمین حل شود.
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی مسوول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین نیز اظهار کرد: مشکل اصلی در مرکز شلمچه مواکب است و لازم است مواکب برای ساخت و ساز زودتر اقدام کنند زیرا کمتر از ۶ ماه به اربعین باقیمانده است.
وی اضافه کرد: زمین مواکب آماده است باید برای ساخت و ساز اقدام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha