۱۰ دی ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85338088
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فروش اموال تملیکی در گیلان ۱۰۴ درصد رشد یافت

رشت – ایرنا – مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان با اشاره به رشد ۱۰۴ درصدی فروش اموال تملیکی طی ۹ ماهه امسال گفت : در این مدت یک هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال از اموال تملیکی استان به فروش رفت که این میزان در سال گذشته همین زمان رقمی معادل ۶۶۱ میلیارد و ۲۶۳ میلیون و ۷۳ هزار و ۴۶۹ ریال بود.

احمد رضا موقری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ۸۳ درصد تعیین تکلیف اموال تملیکی به اعاده و فروش اختصاص یافته که این خود به مفهوم بازگشت کالاها به چرخه اقتصاد است، گفت: این کالاها شامل خودرو، موتورسیکلت، نهاده‌های دامی، لوازم خانگی، کانتینر و کالاهای سریع الفساد همانند پرتقال، نارنگی، کیوی، برنج و پودر کاکائو بوده است.

وی گفت: اداره کل اموال تملیکی گیلان از نظر فروش در بین سایر استانها در رتبه دهم کشور قرار دارد و از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ارزش کالاهای منهدم شده در این استان ۱۵۵ میلیارد و ۶۴۹ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۱۰۱ ریال بوده است درحالی که سال قبل این رقم ۶۸ میلیارد و ۴۳۶ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۶۳۶ ریال بود.

وی ارزش کالاهای اعاده شده را نیز ۱۷۳ میلیارد و ۳۸۴ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۸۴۸ ریال اعلام کرد و افزود: در این مدت اموال تملیکی گیلان ۶۱۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۳۷۰ ریال کالا را استرداد کرد.

موقری اضافه کرد: ارزش کالاهای واگذار شده طی ۹ ماه گذشته ۱۹ میلیارد و ۵۹۰ میلیون و ۴۰۴ هزار ریال است درحال که در مدت مشابه سال قبل ارزش کالاها در این بخش چهار میلیارد و ۹۹۷ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۳۴۴ ریال بود.

سازمان اموال تملیکی یکی از شرکت‌های دولتی تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی است که از جایگاه حقوقی و استقلال مالی برخوردار است. هدف اصلی از تشکیل این سازمان تمرکز کلیه امور مربوط به جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک، ‌ تصرف، تحت توقیف و یا مدیریت دولت در می آید، می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha