امام جمعه یزد: سیره شهدا برای نسل جوان بازگو شود+فیلم

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مادران شهدا با حضور در جمع دانش آموزان از فرزندان ایثارگر خود گفته و سیره آنها را برای نسل جوان بازگو کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله " محمدرضا ناصری " روز شنبه در جمع خانواده‌ شهدای یزد افزود: مادران و همسران شهدا هرکدام یک الگو هستند و نقش مهمی در تربیت جامعه دارند بر این اساس هرچند وقت یکبار در جمع زنان و دختران در مراسم‌های مختلف حضور پیدا کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، سردار شهید سلیمانی و شهدای غزه ادامه داد: شهدا ایستادگی و استقامت کردند برای اینکه دین خدا حاکم و احکام الهی پیاده شود تا همه سعادتمند باشند و کسی دچار انحراف و شقاوت نشود.

امام جمعه یزد با تاکید بر حضور فعال مادران و همسران شهدا در سطح مدارس و بین دانش آموزان گفت: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای الگوسازی متناسب با فرهنگ و اهداف خود به کار گرفته است ما وظیفه داریم وارد عرصه شویم.

ناصری با بیان اینکه بسیاری از وصیت‌نامه‌های شهدا دارای درس‌های بزرگی است افزود: وصایای شهدا که دارای درس زندگی است باید در مجالس مختلف از جمله در جمع‌های خانوادگی خوانده شود و با هم قرار بگذاریم که به آنها عمل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خطاب به مادران و همسران شهدا گفت: سعی کنید فرزندان و نسل خود را در هر سنی که هستند تربیت الهی کرده و محبت حضرت زهرا (س) و ائمه معصومین را در قلب آنها نهادینه کنید.

ناصری با اشاره به تبلیغات سوء دشمن در زمینه حجاب و تغییراتی که در جامعه ایجاد شده افزود: امروز همه در مقابل جوانان وظیفه داریم، مادران و همسران شهدا باید به جوانان و جامعه بگویند که از مهمترین آرمان‌های شهدا حفظ دین، حجاب و ایمان و خدمت به مردم بوده است.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha