۹ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85338213
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مشکلات مسکن در کشور آلمان/اجاره‌ بها در حال افزایش است

تهران-ایرنا- افزایش تورم و سیاست پولی بانک مرکزی آلمان برای رشد نرخ بهره موجب افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن و بدنبال آن اجاره بها در بیشتر شهرهای این کشور شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از سی جی تی ان، گزارش‌های میدانی در بیشتر شهرهای آلمان حاکی از افزایش بی‌سابقه قیمت مسکن و اجاره‌ بها در این کشور است و گفته می‌شود که این افزایش قیمت‌ها در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است.

طبق آمارهای منتشر شده در سایت‌های دولتی کشور آلمان، قیمت اجاره تا پایان سال ۲۰۲۰ در شهر مونیخ حدود ۱۸ دلار در هر متر مربع بود ولی در سال جاری میانگین آن به ۲۲ دلار برای هر متر مربع رسیده است. همین امر در مورد شهر برلین نیز صادق است، جایی که آپارتمان‌ها تقریباً ۱۵ دلار به ازای هر متر مربع قیمت دارند، در حالی که سه سال پیش این قیمت ۱۱ دلار بود.

بیشتر شهروندان آلمانی و به خصوص مهاجرانی که مشاغل با دستمزد پائین دارند، از افزایش قیمت مسکن در شهرهای این کشور شکایت دارند و اعتقاد دارند با وجود اینکه حقوق‌ها ثابت است ولی قیمت مسکن و کالاهای معیشتی در حال افزایش است.

استفان کیپس، استاد دانشگاه نورتینگن-گیسلینگن دلیل بخشی از این افزایش چشمگیر را تورم بالای موجود در کشورهای اروپایی ناشی از جنگ اوکراین عنوان می‌کند. بانک مرکزی آلمان برای مبارزه با این تورم، نرخ بهره را تا حدود ۴۰۰ درصد افزایش داده است.

کیپس بالا بردن نرخ بهره‌های بانکی را نیز موجب ایجاد مشکلاتی می‌داند که یکی از آنها بالا رفتن قیمت مسکن در اکثر شهرهای آلمان است.

با وجود اینکه دولت‌های ایالتی و فدرال برنامه‌های توسعه جدیدی را آغاز کرده‌اند، این نرخ‌های بهره بالا و هزینه‌های تورمی مواد خام باعث شده است که برخی از تولیدکنندگان مسکن اعلام ورشکستگی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha