یک کوهنورد پس از ۲۱ ساعت در کرمان نجات یافت
عکس آرشیوی است

کرمان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: یک کوهنورد آسیب دیده در ارتفاعات کوه های جوپار مرکز این استان پس از ٢١ ساعت تلاش مداوم نیروهای این نهاد، نجات پیدا کرد. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان‌، رضا فلاح عصر شنبه اظهار کرد: ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه عصر دیروز پس از تماس مردمی با سامانه ١١٢ مبنی بر مصدومیت یک کوهنورد در منطقه غار یخ نیا در ارتفاعات کوه های جوپار کرمان، به سرعت یک تیم امداد و نجات از پایگاه کوهستان صاحب الزمان به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: با توجه به شرایط جسمانی مصدوم و آسیب‌دیدگی شدید در ناحیه کمر و پا، به سرعت تیم دوم نجاتگران کوهستان نیز به محل حادثه اعزام شد.

فلاح به تاریکی شب، سردی هوا و شرایط جسمانی مصدوم اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و ممکن نبودن جابه‌جایی و انتقال مصدوم، شب گذشته ١۰ نفر از نجاتگران کوهستان در ارتفاع سه هزار و ۱۰۰ متری بر بالین مصدوم با انجام کمک های اولیه، مراقبت های لازم را تا صبح امروز انجام دادند.

وی با بیان اینکه ٢ تیم پشتیبان دیگر نیز صبح امروز به منطقه حادثه اعزام شدند، افزود: با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر استان کرمان سرانجام پس از ٢١ ساعت مراقبت های ویژه و امدادی، این کوهنورد مصدوم به دامنه کوه انتقال و به عوامل اورژانس ١١۵ تحویل داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha