ملاقات‌های مردمی مدیران گلستان زیر ذره‌بین استانداری

گرگان- ایرنا- معاون توسعه منابع انسانی استاندار گلستان از ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی گلستان در برگزاری ملاقات‌های مردمی خبر داد و گفت: مدیران موظف به برگزاری جلسه ملاقات مردمی در سه‌شنبه هر هفته هستند.

به گزارش ایرنا، پایان سفر دوم رییس‌جمهور به استان گلستان، سرآغاز تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی استاندار و دیگر مسئولان برای تحقق مصوبات دومین سفر رییس‌جمهور شده است. پس از یک هفته از این سفر، پانزدهمین جلسه شورای اداری گلستان در حالی برگزار شد که تقریبا هیچ یک از مدیران غایب جلسه نبودند و تاکید مسئولان استان، تلاش مضاعف برای رفع مشکلات گلستان بود؛ موضوعی که باعث شد حاشیه‌ها پررنگ‌تر از متن سفر رییس جمهور نباشد و گلستان همچنان در ریل توسعه به مسیر رسیدن به رشد هشت درصدی خود که از اهداف استاندار گلستان است ادامه دهد.

استاندار گلستان در این جلسه ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی ویژه گلستانی‌ها از رییس جمهور و اعضای هیات دولت بر این مهم تاکید کرد که استقبال پرشور مردم گلستان از آیت‌الله رییسی مسئولیت مدیران را در خدمت‌رسانی و گره‌گشایی از کار مردم سنگین‌تر کرد.

ملاقات‌های مردمی مدیران گلستان زیر ذره‌بین استانداری

علی‌محمد زنگانه همچنین تلنگری هم به مدیران دستگاه‌های اجرایی زد و آنها را مامور کرد همه تلاش خود را برای تحقق سریع و به‌موقع مصوبات سفر به کار گیرند.

وی با اشاره به حرکت پرشتاب استان به سوی پیشرفت و توسعه در دولت سیزدهم گفت از امروز پیگیری‌ها را برای تحقق مصوبات سفر شروع کردم و عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی در تحقق مصوبات سفر را بررسی و رصد خواهیم کرد.

یکی از حاشیه‌های جلسه شورای اداری گلستان قدردانی مسئولان از عملکرد رسانه‌های استان در پوشش اخبار سفر رییس‌جمهور بود.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار گلستان در این جلسه به طور ویژه از عملکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گلستان(ایرنا) برای پوشش مناسب و جامع اخبار سفر هیات دولت به استان و بیان مطالبات مردمی تشکر و قدردانی کرد و گفت خبرگزاری جمهوری اسلامی توانست بیش از ۳۹۰ خبر و گزارش با محور دومین سفر استانی رییس‌جمهور به گلستان تولید کند که ستودنی است.

آن چیزی که در این جلسه توسط معاون توسعه منابع انسانی استانداری گلستان مورد تاکید قرار گرفت خدمتگزاری مدیران به مردم و توجه به مطالبات آنان بود.

ملاقات‌های مردمی مدیران گلستان زیر ذره‌بین استانداری

حاجی گلدی کر در این جلسه تاکید کرد که بررسی‌های به عمل آمده حاکی از غیبت برخی از مدیران در روزهای سه‌شنبه(روز ملاقات مردمی مدیران) است که این مسئله پسندیده دولت خدمتگزار و مردمی نیست.

وی دانشگاه علوم پزشکی، امور اراضی و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان را جزو دستگاه‌های فعال در برگزاری ملاقات‌های هفتگی با مردم برشمرد و گفت متاسفانه تماس‌ها و پیگیری‌های ما در روزهای سه‌شنبه نشان می‌دهد برخی از مدیران روزهای سه‌شنبه در میز ملاقات مردمی حضور ندارند.

همچنین در این جلسه نایب امام جمعه اهل سنت مراوه‌تپه از سفر رییس جمهور به این شهرستان محروم قدردانی کرد و گفت آیت‌الله رییسی اولین رییس‌جمهوری است که به مراوه‌تپه محروم سفر کرده و به انتظار ۴۵ ساله مردم مرزنشین این منطقه پایان داده است.

به گفته آخوند ناصر قزل سفر رییس جمهور به گلستان به رفع مشکلات و مطالبات این منطقه کمک شایانی کرده و انتظار مردم از دولت خدمتگزار برای بازگشایی سایر گره‌ها بیشتر شده است.

استاندار گلستان نیز آبرسانی به مراوه تپه، تکمیل سد چایلی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، تکمیل راه‌های روستایی، تکمیل و تجهیز پاسگاه‌ها و حمایت از نیروهای مرزی، تکمیل طرح‌های هادی روستایی، مقاوم‌سازی مدارس ناایمن و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی، احداث خوابگاه و غیره را از جمله هدایای رییس جمهور به مردم خونگرم مراوه‌تپه برشمرد.

زنگانه سفر آیت‌الله رییسی به مراوه‌تپه را حاکی از توجه دولت سیزدهم به مناطق کم‌برخوردار برشمرد و بر این نکته تاکید کرد توجه به مناطق محروم و عدالت در توزیع منابع اولویت دولت سیزدهم است.

همچنین سیدمحمد دهنوی نیز در این جلسه از تلاش‌های صورت گرفته برای سفر دوم ریاست‌جمهوری قدردانی کرد و به تشریح رهاورد دومین سفر هیات دولت به گلستان پرداخت.

به گفته وی در دور دوم سفر رییس جمهور به گلستان، هفت پروژه افتتاح شد و از ۶۳ پروژه بازدید به عمل آمد و عملیات اجرایی ۴۱ پروژه کلید خورد.

ملاقات‌های مردمی مدیران گلستان زیر ذره‌بین استانداری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه حضور پرشور مردم طمع شیرینی به دومین سفر رئیس جمهور داد، اظهار کرد: در دور نخست سفر رئیس جمهور به گلستان ۱۱۸ مصوبه با اعتبار ۱۲ هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان، تسهیلات ارزی ۴۰۰ میلیون یورویی و تسهیلات قرض‌الحسنه ۷۴۰ میلیارد تومانی به استان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: تا روز سفر هیات دولت به گلستان، ۴۲ مصوبه با اعتبار چهار هزار و ۲۲۲ میلیارد تومانی به پایان رسیده و هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان بالاتر از تعهد که دولت برای تسهیلات قرض الحسنه در دور نخست در نظر گرفته شده نیز محقق شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: در حوزه رونق تولید و اشتغال ۴ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان منابع بانکی و در موضوع ازدواج نیز 2 هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان مجموع اعتباراتی بود که تا روز سفر دوم رئیس جمهور به گلستان محقق شد.

دهنوی افزود: در دور دوم سفر بیش از ۱۳۰ مصوبه با اعتبار ۱۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد. همچنین در بخش منابع صندوق ارزی ۷۵۰ میلیون یورو، تسهیلات قرض الحسنه ۳۰ میلیارد تومان، منابع رونق تولید و اشتغال و هسته‌های سرمایه‌گذاری ۸۶ میلیارد تومان در این سفر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سفر دوم رییس جمهور ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات ازدواج در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: تعهد ۲ سفر دولت سیزدهم برای بخش عمرانی گلستان، اعتباری بالغ بر ۲۵ همت بود که این اتفاق بزرگی برای گلستان است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در سفر دوم رییس جمهور به استان، پروژه‌های سرمایه‌گذاری بی‌سابقه‌ای برای استان در نظر گرفته شده که می‌توان به پتروشیمی و سیکل‌ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول اشاره کرد.

آیت‌الله سیدرضا حسینی، مدیر حوزه علمیه شهر ری مهمان ویژه پانزدهمین جلسه شورای اداری گلستان بود و در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات جهادی دولت سیزدهم گفت که دولت در هر یک سال به اندازه چهار سال کار انجام داده و برای حل مشکلات مردم همچنان پای کار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha