نماینده مجلس: بودجه ۱۴۰۳ واقع‌بینانه است

شهرکرد – ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بودجه ۱۴۰۳ نسبت به دوره‌های گذشته واقع بینانه‌تر است گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد از اول انقلاب تا کنون هیچ بودجه‌ای مانند بودجه ۱۴۰۳ واقع بینانه نبوده است.

قدرت‌الله حمزه شلمزاری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تراز مالی بودجه ۱۴۰۳ صحیح است و انتظار می‌رود حداقل ۸۰ تا ۹۰ درصد این بودجه محقق شود.

وی اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۳ که از طرف دولت ارائه و مجلس نیز آن را چکش کاری کرده در راستای عملیاتی کردن شعار سال و به معنای افزاش تولید و مهار تورم تنظیم شده است.

نماینده اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین رویکردهای بودجه ۱۴۰۳، رونق تولید و فراهم کردن شرایط لازم برای فعالیت بخش خصوصی به شمار می‌رود.

حمزه در خصوص اهمیت حضور و فعالیت بخش خصوصی یادآور شد: هر زمانی که بخش خصوصی و به نوعی مردم وارد عمل و در کارها شریک شدند مشکلات به راحتی حل شده و کارها بهتر و بیشتر پیش می‌رود.

نماینده اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس گفت: زمان آن فرارسیده است که برای رسیدن به رونق و پیشرفت کشور دولت کمی خود را عقب بکشد و برای رسیدن به رونق اقتصادی شرایط لازم را برای حضور بخش خصوصی فراهم کند.

وی دیده شدن بدهی دولت به پیمانکاران، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳ و ضرورت پرداخت آن‌ها برای رسیدن به تراز مالی را از نقاط قوت این بودجه عنوان کرد.

حمزه با بیان اینکه ممکن است آن بخش از بودجه که به نفت وابسته است کمتر تحقق پیدا کند گفت: آنچه در بودجه ما را به نفت وابسته می‌کند به آن اطمینانی وجود ندارد.

نماینده اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی شایعه‌های مربوط به دریافت مالیات از قشرهای کم درآمد افزود: این اخبار شایعه است و صحت ندارد و بحث ۴۰ تا ۴۹ درصد مالیاتی که در بودجه مطرح می‌شود در خصوص فرار مالیاتی است نه اینکه بخواهیم مالیات را اضافه کنیم.

وی با تاکید براینکه هیچ مالیاتی اضافه نمی‌شود یادآور شد: اگر دولت همت کند و با این فرار مالیاتی مقابله جدی داشته باشد هم بحث بودجه و تورم درست می‌شود.

حمزه تنها راه برطرف کردن مشکل بیکاری را هدایت درآمدهای دولت به سمت اشتغال و تولید عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، در جلسه علنی روز سه شنبه( ۱۴ آذرماه) آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ وارد مجلس شورای اسلامی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha