۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85338657
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خدمات بیمه سلامت برای دهک های کم‌برخوردار رایگان است

کاشان _ ایرنا _ رییس اداره بیمه سلامت شهرستان کاشان گفت:پنج دهک کم برخوردار جامعه که بیمه ندارند به طور رایگان از خدمات صندوق بیمه سلامت همگانی بهره مند می شوند.

به گزارش ایرنا،احسان مقدسیان روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی استفاده از تسهیلات صندوق بیمه درمان برای مددجویان بهزیستی و صعب العلاج و بیماران خاص در کاشان افزود: صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان افرادی که بیمه نیستند را زیر پوشش قرار می دهد،این بیمه به شکل دهک بندی است، افراد برخوردار باید در سال ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان حق بیمه پرداخت می کنند.

وی اظهار کرد:خدمات صندوق بیمه سلامت همگانی به افراد دهک های یک تا پنج جامعه رایگان است،دهک ۶ ،۲۰ درصد از مبلغ ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سال به عنوان حق بیمه پرداخت کرده و دهک هفت ۳۰درصد،دهک هشت ۴۰ درصد و دهک ۹ ،۵۰ درصد هزینه یادشده را به عنوان حق بیمه در طول سال پرداخت می کند.

رییس اداره بیمه سلامت شهرستان کاشان بیان کرد:در راستای اصل ۲۲ قانون اساسی همه مردم باید بیمه شوند،هدف این است که درمان همه بیمه شدگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و درمانشان از یک بیمه پیگیری شود.

مقدسیان گفت: افراد حتی در زمان بستری در بیمارستان می توانند بیمه سلامت همگانی شوند و از مزایایی آن تا روز ترخیص بهره مند شوند.

وی افزود:هموفیلی،تالاسمی،پیوندکلیه،دیالیز و ام اس جز بیماری خاص بودند و ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری های صعب العلاج مطرح بود، امسال بیماری هپاتیت سی هم به بیماری های صعب العلاج اضافه شده است از این تعداد بیماری ۵۰ عنوان بیماری خاص قرار گرفته است که اوتیسم هم از این دست بیماری هاست.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ اگر یک بیمار سرطانی در بیمارستان خصوصی عمل جراحی انجام داده بود، تا ۹۵ درصد هزینه پرداخت می شد،سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای درمان بیماران صعب العلاج برای کاشان و آران و بیدگل دریافت کردیم.

رییس اداره بیمه سلامت شهرستان کاشان بیان کرد:بیمه سلامت بسته هایی در سامانه برای هر بیماری تعریف کرده و بیمه شده نیازی به ارائه سند ندارد و همان لحظه سهم بیمه اش کم می شود و پول کمتری پرداخت می کند.

مقدسیان گفت:بیمارانی که یکی از ۱۰۸ بیماری صعب العلاج را دارند باید مدارک خود را ارائه کرده و نشان دار شوند و زمانی می توانند از خدمات بیمه استفاده کنند که نشان دار شده باشند.

وی افزود: هر بیماری صعب العلاج بسته خود را ارائه کرده می تواند از آن بهره مند شوند، ۹۸ بیمار اوتیسم از طرف اداره بهزیستی کاشان به ما اعلام شد و نشان دار شدند و امروز هیچ بیمار اوتیسم غیرنشان دار در منطقه نداریم.

وی اظهار کرد:اداره بهزیستی کاشان لیست دیگر مددجویان زیر پوشش خود را به اداره بیمه سلامت کاشان ارائه کند،هر اختلالی که در افراد وجود دارد ،نشان دار شده و از خدمات بیمه بهره مند می شوند.

رییس اداره بیمه سلامت شهرستان کاشان بیان کرد: ۵۹ مورد خدمت توانبخشی ستاره دار در تعهد بیمه نیست اما برای مددجویان بهزیستی در تعهد بیمه قرار گرفته و شامل خدماتی ازجمله گفتار درمانی،بینایی،شنوایی سنجی،کاردرمانی و ارتوپدی فنی است که مددجویان بهزیستی به شرط نشان دار شدن می توانند از این خدمات بهر مند شوند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha