چهار هزار واحد مسکن روستایی در زنجان به بهره‌برداری می‌رسد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: همزمان با دور دوم سفر استانی رییس جمهور به استان چهار هزار واحد مسکونی روستایی با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

رضا خواجه ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به دور دوم سفر قریب الوقوع رییس جمهور و هیات دولت به استان اشاره کرد و افزود: همزمان با این سفر برخی پروژه های بنیاد مسکن استان زنجان به صورت متمرکز افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

وی از افتتاح ۶۷۵ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت ریزی معابر ۱۷۵ روستای استان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت دهیاری در این ایام خبر داد و اظهار داشت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

خواجه ای افزود: همچنین عملیات آماده سازی ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی با حضور مسولان کشوری در راستای طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: تامین اراضی در روستاها جهت ساخت منازل مسکونی و تداوم تولید، تثبیت جمعیت روستایی و حتی مهاجرت معکوس به روستاها در دستور کار قرار دارد و هدف اصلی از واگذاری زمین در روستاها، تشویق مردم به خصوص مهاجران روستایی برای بازگشت به روستاهاست.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خاطرنشان کرد: از اهداف کلان همه کشورها در تحقق توسعه پایدار، توجه به روستاها است، چرا که تحقق موضوع هایی نظیر امنیت غذایی، بازسازی توان اقتصادی و بهره گیری از ظرفیت های تولیدی در گرو توجه به روستاهاست.

استان زنجان دارای حدود ۹۸۷ روستای دارای سکنه است.

به گزارش ایرنا، دور اول سفر رئیس جمهور به استان زنجان در آبانماه ۱۴۰۰ حدود ۹۰ توافق و مصوبه به دنبال داشت که ماهیت آنها عمدتا عمرانی، سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات بود.

در دور اول سفر رئیس جمهور به استان ۴۰ هزار میلیارد ریال و با اعتبارات متمم مجموعا ۷۰ هزار میلیارد ریال برای استان مصوب شد که ۹۰ درصد تعهدات دولت در استان محقق شد.

به گفته محسن افشارچی استاندار زنجان دور اول سفرهای استانی بر مبنای پروژه محوری بود و دور دوم سفر رییس جمهور به استان ها برنامه محور است و در این خصوص برنامه های مختلفی برای افتتاح پروژه ها در نظر گرفته شده و تا کنون میزان اعتبارات برای دور دوم سفر ۹۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در دور دوم سفر رییس جمهور به استان زنجان یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی( نهضت ملی،‌حمایتی و ...) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح می شود.

مهمترین این پروژه ها احیا و افتتاح هشت واحد صنعتی وتولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد،‌فولاد آسین ابهر،‌شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال،‌افتتاح پنج هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha