۱۲ دی ۱۴۰۲، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85338773
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۴ واحد صنعتی راکد در خراسان‌شمالی احیا شد 

بجنورد-ایرنا- معاون امور صنایع و معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۱۴ واحد صنعتی و معدنی راکد استان در سالجاری با تلاش مسوولان احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

مهیار مشایخی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: احیای واحدهای راکد با برگزاری نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تعامل و همراهی دستگاه های اجرایی، هم افزایی بانک ها و شرکت های خدمات رسان، اداره کل امور مالیاتی و بیمه ها محقق شده است.

به گفته وی؛ ۲۷ واحد صنعتی و معدنی استان از ابتدای دولت سیزدهم و تشکیل نهضت احیای واحدهای اقتصادی در دولت سیزدهم احیا شده است.

مشایخی خاطرنشان کرد: احیای واحدهای راکد در این استان نسبت به دولت قبل ۲۰ درصد افزایش دارد که این امر نشان از اهتمام دولت سیزدهم برای رونق تولید و اشتغال است.

وی با اشاره به اختصاص بودجه از محل تسهیلات تبصره ۱۸ بدون اشاره به میزان پرداخت منابع به واحدهای صنعتی استان از این محل، گفت: پرداخت تسهیلات از دیگر اقداماتی است که با هدف تحقق اهداف دولت و احیای واحد های راکد انجام می شود.

معاون امور صنایع و معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی یادآور شد: ۱۷ واحد صنعتی راکد، ۱۵ واحد نیمه فعال و ۳۳۷ واحد در خراسان شمالی فعال است.

خراسان شمالی دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است و در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آنها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

استان خراسان شمالی با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک نیز در این استان فعال است که حدود چهار هزار نفر در آن اشتغال دارند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha