سه طرح فرهنگی در کانون‌های مساجد خراسان شمالی در حال اجرا است

بجنورد-ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: سه طرح فرهنگی "زندگی پویا"، "پالایش کتاب" و "فعالیت های قرآنی و اوقات فراغت" کانون‌های مساجد استان با اعتبار سه میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال در حال اجرا است.

حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از طریق اجرای طرح استانی "زندگی پویا" با محوریت آموزش مهارت های زندگی و تحکیم بنیان خانواده اختصاص یافت و این طرح در ۴۰ کانون و با برگزاری ۶۱ کارگاه در حال انجام است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح "پالایش کتاب" با جمع آوری و فروش کتاب های فرسوده و جایگزین کردن کتاب های جدید از دیگر طرح هایی است که در این خصوص تاکنون مبلغ ۳۵۰ میلیون ۵۵۰ هزار ریال در حال اجرا است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی اضافه کرد: مبلغ ۴۲۰ میلیون ریال نیز با اجرای برنامه های قرآنی، فعالیت های اوقات فراغت در قالب طرح "مسجد، کانون نشاط" و نیز مناسبت های ملی و مذهبی به حساب کانون های فعال در این برنامه ها واریز شده است.

وی، به تولید ۲ مستند تلویزیونی پنج دقیقه ای با عناوین "وقتی مهربانی جای قفسه های خالی را پر می کند" و "خانه دوست" اشاره کرد و گفت: مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال نیز از این طریق هزینه و از کانون ها حمایت شده است.

حجت الاسلام پاکدامن، تکریم خانواده شهدا و تقدیر از فعالان کانون ها در قالب های برنامه های مختلف و مناسبت ها، اعزام کاروان شادی در ایام عید غدیر با همکاری کانون ها و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: ۷۰۰ میلیون ریال در این باره از کانون ها حمایت شد و برنامه های متنوعی با محوریت مسجد و با همکاری فعالان مذهبی به اجرا در آمد.

وی افزود: چهار کانون با اقلام کتابخانه ای از قبیل قفسه و میز و صندلی مطالعه، کتاب فایل اداری با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال حمایت شده است.

تخصیص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور

پاکدامن به مصوبه سفر هیات دولت به استان خراسان شمالی و تصویب ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تعمیر و تجهیز کانون ها اشاره کرد و گفت: از این مبلغ ۱۲ میلیارد ریال تخصیص و به زودی به کانون های استان اختصاص یابد.

وی تاسیس کانون ها، تشکیل هسته های کتابخوانی، تولید مستند تلویزیونی از فعالیت چهار پایگاه های قرآنی در کانون های استان، اجرای طرح زندگی پویا و نیز پالایش کتاب، تجهیز کتابخانه کانون های مساجد استان و استقرار سینما سیار و نمایش فیلم در مناطق محروم و روستایی را دیگر اهداف کانون در سالجاری دانست.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha